• Anonym (Spicegirl)

Varför luktar mitt svett konstigt?

Jag har på senaste tiden börjat lukta konstigt under armarna, även om jag nyligen duschat och använt deodorant som alltid funkat innan luktar jag numera. Lukten är svår att förklara men lite kryddigt, lite åt curryhållet även när jag inte ätit curry. 
    Jag äter som vanligt beträffande kryddor men just nu med kalorirestriktion och kanske något mindre kolhydrater än vanligt. Inte lowcarb dock så jag lär inte vara i ketos. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-05-15 13:38
    Jag är "igenom på andra sidan" efter klimakteriet om det spelar någon roll.

• Svar på tråden Varför luktar mitt svett konstigt?
  • Anonym (Tabletten)

Har du börjat ta några tabletter? Kosttillskott?

Kroppen gör sig av med det som inte behövs genom bla porerna och de som sitter vid armhålan vid körtlarna blandas med svett och så doftar det mer.

• Anonym (Spicegirl)
    Anonym (Tabletten) skrev 2018-05-15 13:38:40 följande:

Har du börjat ta några tabletter? Kosttillskott?

Kroppen gör sig av med det som inte behövs genom bla porerna och de som sitter vid armhålan vid körtlarna blandas med svett och så doftar det mer.

Jag tar multivitamin då och då men det har jag gjort i flera år. Däremot tar jag mer zink nu än tidigare och det sägs utsöndras mycket genom svett, men jag hittar ingenting om att det luktar.
  • Anonym (ändra)

Ibland behöver man byta deo-sort.

• Anonym (Sol)

Hur gammal är du? Klimakteriet kan väl påverka under flera år.

• Anonym (??)

det sägs att klimakteriet kan påverka hur man luktar, kanske är så? 

• Anonym (A)
    Anonym (ändra) skrev 2018-05-15 15:01:10 följande:
    Ibland behöver man byta deo-sort.
    Testa det
  • Anonym (Spicegirl)
    Anonym (Sol) skrev 2018-05-15 16:32:26 följande:

Hur gammal är du? Klimakteriet kan väl påverka under flera år.

52
  • sextiotalist

Det ändrar sig, nu har jag inga problem med att jag luktar konstigt vid normala rörelser, men när jag tränar så luktar jag gammal ullmatta, inte alls trevligt (men det är ingen idé att duscha förrän jag svettats klart).
    Jag använder för övrigt Bats för kvinnor, en mycket svag parfymdoft och är effektiv

• Anonym (Spicegirl)

Vilken märklig upptäckt men efter att ha duschat igår har jag glömt att ta deo och nu luktar jag ingenting trots att jag varit ute och promenerat i värmen. Det är som om min egen kroppslukt plötsligt reagerade med deodoranten precis som att en del parfymer inte passar vissa personer! 

Svar på tråden Varför luktar mitt svett konstigt?