• Monchichier

    Hjälp mig att vinna fikatävling på jobbet

    Jag behöver hjälp!

    På jobbet har vi börjat med en fikatävling. Den med bäst fika vinner. Det här är verkligen inge inom mitt område då jag räknar smörgåsrån som godtycklig middag. Är helt lost inom allt som har med köket att göra. Men vinnarskallen är det inget fel på så den här tävlingen måste jag ta hem.

    Därför vill jag ha förslag på saker man kan servera för att vinna. Obegränsad budget, så avancerat och gott som möjligt. Kommer inte göra det här själv utan kommer låta ett proffs göra jobbet.

    Hjälp mig vinna!

  • Svar på tråden Hjälp mig att vinna fikatävling på jobbet
  • Mom2be262

    ?Kommer inte göra det här själv utan kommer låta ett proffs göra jobbet. ? menar du en bagare/konditor? Då kan du ju fråga den personen! Annars kan du kanske hitta inspiration på instagram, ksenia.penkina gör grymt fina tårtor!

    Hur ska fikat vara ?bäst?? Se finast ut eller smaka bäst?

  • Anonym (K)

    Går inte tävlingne ut på att man ska baka det själv?:s

  • Monchichier
    Mom2be262 skrev 2018-05-15 15:42:58 följande:

    ?Kommer inte göra det här själv utan kommer låta ett proffs göra jobbet. ? menar du en bagare/konditor? Då kan du ju fråga den personen! Annars kan du kanske hitta inspiration på instagram, ksenia.penkina gör grymt fina tårtor!

    Hur ska fikat vara ?bäst?? Se finast ut eller smaka bäst?


    Bagare, konditor, dessertmästare, Roy fares. Vad som helst som gör att jag vinner tävlingen

    Min erfarenhet är att om man ger sådana där personer fria händer att göra precis vad de vill så slutar det ändå med att man får en kanellängd till brutalt överpris. Möjligen att de lägger till lite pistagenötter på. Litar inte riktigt på att de gör sitt bästa om inte jag kommer med en beskrivning på vad som ska göras.

    Har ingen aning om hur fikat ska vara bäst. Antar att det är en subjektiv bedömning av alla på jobbet. Röstning a la öråd hos Robinson liksom.

    Vad skulle gå hem mest hos dig? Mariekex, brownie, nobeldessert?
  • Monchichier
    Anonym (K) skrev 2018-05-15 15:45:12 följande:

    Går inte tävlingne ut på att man ska baka det själv?:s


    Nä det är inte sagt något om. Var och en ansvarar för fika. Bästa fikat vinner. Ingenting om hur fikat ska göras, eller vem som ska göra det. Vägrar att baka själv.
  • Anonym (Suus)

    Jag vill ha gammeldags småkakor och fikabröd. Tidningen Hembakat (finns på nätet) har bäst recept. Favorit är lavendeldrömmar och vaniljhjärtan. Mums!

  • Anonym (Hmmm...)
    Monchichier skrev 2018-05-15 15:51:10 följande:
    Bagare, konditor, dessertmästare, Roy fares. Vad som helst som gör att jag vinner tävlingen

    Min erfarenhet är att om man ger sådana där personer fria händer att göra precis vad de vill så slutar det ändå med att man får en kanellängd till brutalt överpris. Möjligen att de lägger till lite pistagenötter på. Litar inte riktigt på att de gör sitt bästa om inte jag kommer med en beskrivning på vad som ska göras.

    Har ingen aning om hur fikat ska vara bäst. Antar att det är en subjektiv bedömning av alla på jobbet. Röstning a la öråd hos Robinson liksom.

    Vad skulle gå hem mest hos dig? Mariekex, brownie, nobeldessert?
    Ballerina chocko...
  • Monchichier
    Anonym (Hmmm...) skrev 2018-05-15 16:00:09 följande:

    Ballerina chocko...


    Men lägg av. En förpackning ballerina kommer inte göra så att jag vinner.
  • Monchichier
    Anonym (Suus) skrev 2018-05-15 15:58:56 följande:

    Jag vill ha gammeldags småkakor och fikabröd. Tidningen Hembakat (finns på nätet) har bäst recept. Favorit är lavendeldrömmar och vaniljhjärtan. Mums!


    Hummm, det låter som att man kan göra en massa spännande med lavendel och vanilj...
  • Anonym (Hmmm...)
    Monchichier skrev 2018-05-15 16:08:39 följande:
    Men lägg av. En förpackning ballerina kommer inte göra så att jag vinner.
    Du frågade vad som skulle hem mest hos mig och Ballerina chocko är svaret på det. Jag är galen i dem! Man kan ju baka ballerinaliknande kakor om man vill.
Svar på tråden Hjälp mig att vinna fikatävling på jobbet