• Sexologen

    Frågor om låg sexlust

    Hej!

    Jag heter Leigh och är sexolog och håller just nu på med ett projekt om låg sexlust. 


    Många av de som kontaktar mig på min mottagning har frågor om låg sexlust. Ofta vill man ha mer lust och frågan är då: hur ska jag bli kåt igen?! Det första steget är att förstå varför man inte känner för sex.


     


    Det här är otroligt viktigt om man känner att man vill ha MER lust, tycka att sex är roligt, och ha en intim sexuell relation, både med sig själv och andra.


     


    Ofta testar vi olika saker i förhoppningen om att de ska funka. Vi kanske läser om tips i kvällstidningar eller bloggar, och när vi testar dem funkar dem inte. Det är jättefrustrerande och en av de vanligaste anledningarna till att de inte funkar är att man har hoppat över första steget - utredandet av varför man inte längre känner lust till sex. Det är inte så konstigt att man gör det, men desto viktigare att förstå varför det kanske blev fel.


     


    Med anledning av detta erbjuder jag nu ett gratismaterial: Lilla Lust-testet.


     


    Lilla Lust-testet är ett 9-sidigt test som hjälper dig att identifiera lusten utifrån ett antal faktorer. Så att du kan hitta det du behöver jobba med för att sedan jobba med lusten.


    Du hittar testet på www.lustlyftet.se.


     


    Har du frågor om testet så är du varmt välkommen att ställa dem här eller maila mig (mailen hittar du på hemsidan).


     


     


    Med anledning av lustprojektet undrar jag också vad du mest av allt vill veta om låg sexlust. Vad undrar du över och hur skulle du vilja att din lust såg ut ? om du fick bestämma helt?

    Vänliga hälsningar,

    Leigh, sexologen.



  • Svar på tråden Frågor om låg sexlust
  • Anonym (Full Disclosure)

    Följer man länken ombeds man fylla i sin epost.

    Man får då ett mail med ytterligare information om hur man får tillgång till testet..

    "Tack! Vi hoppas att du gillar Lilla Lust-testet. Gör du det kommer du att älska våra framtida mailutskick där vi inkluderar sex- och relationstips och intressant läsning! 

    Viktig information innan du trycker på ’Samtyck och ladda ner’! 

    Genom att trycka på knappen samtycker du till att vi registrerar dig i vårt e-post-system. Vi kommer att skicka relevanta tips och erbjudanden till dig. Du kan när som helst avsäga dig dessa mail och vi kommer aldrig dela med oss av dina uppgifter till någon utomstående. Vill du läsa mer om hur vi hanterar dina personuppgifter och vad du har för rättigheter så kan du läsa vår Privacy Policy på www.lustlyftet.se/privacy-policy

    Samtyck och ladda ner"

    Länken fungerade inte för mig men jag får säkert andra mail snart Foten i munnen.

  • Sexologen

    Underligt att länken inte fungerade - har du kollat din skräppost? Ibland hamnar testet där. Om man trycker på samtyck och ladda ner laddas testet automatiskt ner som en PDF. Om man inte trycker på samtyck och ladda ner får man varken testet eller framtida mailutskick.

    Om du är intresserad av att få testet mailat till dig istället är du varmt välkommen att höra av dig på kontakt@lustlyftet.se (då skriver du inte upp dig på framtida mail Flört 

Svar på tråden Frågor om låg sexlust