• Äldre 15 May 18:37
    6875 visningar
    15 svar
    15
    6875

    Testar med munkpeppar, försöker bli gravid - 11:e försöket

    Hej!

    Jag är 31 år och försöker bli gravid med vårt första barn. Har precis haft ägglossning (hoppas jag) och är inne på vårt 11:e försök. Mår så himla dåligt av att det aldrig vill ta sig!! Känns så tufft med allas förväntningar rumt omkring. 31 år, gift och stadigt liv - varför har inte hon barn?

    Jag började med munkpeppar efter förra mensen och hoppas på att det kan hjälpa på traven... Har någon några erfarenheter kring Munkpeppar och graviditet? Jag har läst en del gamla trådar, men skulle gärna vilja få lite mer info.

  • Svar på tråden Testar med munkpeppar, försöker bli gravid - 11:e försöket
  • Äldre 15 May 21:20
    #1

    Jag testade Munkpeppar dagligen i 3 månader för att förbättra äggen, sen bytte jag till DHEA och Ubiquinol, men gjorde ingen skillnad för oss. Det visade senare att det var dnafel och fragmentationsfel på spermierna som var ett av problemen. Detta kan INTE testas i Sverige.Vi gjorde testet på Avaclinic i Riga.

  • Äldre 15 May 21:28
    #2

    Om ni har försökt i 12 månader så kontakta Kvinnokliniken på erat närmaste sjukhus och be att få göra en infertilitetsutredning. Det kan vara flera månaders kö (plus att de kan ha semesterstängt och ev. inte göra utredningar över sommaren) så kontakta dem så fort som möjligt.

    Jag kan tipsa att du kan använda ÄL-stickor, helst Clearblue digitala ÄL-stickor den lilafärgade förpackningen, som visar 3 olika symboler, tom ring, blinikande smiley och fast lysande smiley. De är så mycket LÄTTARE att tyda än de där med otydliga streck ! Jag har beställt från nätet tex Apotea.se då blir det billigare än det lokala apoteket.

    Lycka till !

  • Äldre 16 May 11:12
    #3

    Jag har kontaktat fertilitetskliniken och eftersom det ännu inte gått ett år ( har gått ett år i juni/juli) så ska vi fortsätta på egen hand. Hon uppgav också att de har semesterstängt och att jag får återkomma i augusti om det inte tar sig... Jag kan inte ställa mig i någon kö än... :/

    Jag använder ÄL-test men är rädd att de kan visa falskt positivt. Brukar ha ganska regelbunden mens.

    Känns så himla segt att bara vänta... men men.. hoppas på ert plus i sommar!

    Tack för svar!

    Någon annan som har erfarenhet av munkpeppar där det funkat bra?

  • Äldre 16 May 11:58
    #4
    Barnlängtan31år skrev 2018-05-16 11:12:06 följande:

    Jag har kontaktat fertilitetskliniken och eftersom det ännu inte gått ett år ( har gått ett år i juni/juli) så ska vi fortsätta på egen hand. Hon uppgav också att de har semesterstängt och att jag får återkomma i augusti om det inte tar sig... Jag kan inte ställa mig i någon kö än... :/

    Jag använder ÄL-test men är rädd att de kan visa falskt positivt. Brukar ha ganska regelbunden mens.

    Känns så himla segt att bara vänta... men men.. hoppas på ert plus i sommar!

    Tack för svar!

    Någon annan som har erfarenhet av munkpeppar där det funkat bra?


    Dessa använde jag: www.apotea.se/clearblue-avancerat-%C3%A4gglossningstest-10-st
  • Äldre 16 May 12:23
    #5

    Okey, tack för tipset!

  • Äldre 17 May 14:42
    #6

    Någon mer som har erfarenheter av munkpeppar?

  • Äldre 20 May 14:07
    #7

    Jag har användt munkpeppar för att förlänga min lutealfas, och jag min lutealfas blev inte längre, men jag fick ägglossning tidigare.
    Man ska använda munkpeppar i ett par månader för att det ska göra någon skillnad.


    Jag började att använda eteriska oljor för att höja progesteronvärdet (använde grapefruktolja och geraniumolja ) och efter det blev min mens normal igen, kanske inte beror på det, men tror det :)


    Hälsa på naturlig väg, www.mydoterra.com/miamariapetersson
  • Äldre 20 May 14:19
    #8

    Ja det stämmer, min läkare i Aten sa att man ska använda Munkpeppar 1 tablett per dag alla dagar i 3 månader. Har det inte funkat då så ska man sluta.

  • Äldre 22 May 14:17
    #9

    Okey!

    Jag har ett uppehåll med munkpeppar från ägglossning till mens, men ska man fortsätta hela månaden utan uppehåll? (Om man inte blir gravid såklart)

    Jag har regelbunden mens och äl(om testen stämmer), så för min del är det inte för att få ordning på mensen utan för att bli mer fertil.

  • Äldre 22 May 14:38
    #10
    Barnlängtan31år skrev 2018-05-22 14:17:38 följande:

    Okey!

    Jag har ett uppehåll med munkpeppar från ägglossning till mens, men ska man fortsätta hela månaden utan uppehåll? (Om man inte blir gravid såklart)

    Jag har regelbunden mens och äl(om testen stämmer), så för min del är det inte för att få ordning på mensen utan för att bli mer fertil.


    Ja, ta en tablett alla dagar, inga uppehåll. Blir du gravid så sluta direkt, för man ska inte ta Munkpeppar som gravid.

    Jag tog det för att förbättra kvaliteten på äggen, men för oss hjälpte det inte, eftersom det sen visade sig att det var dnafel på spermierna som var ett större problem. Kan inte testas för i Sverige, endast utomlands. Vi gjorde det på Avaclinic i Riga. Testet heter Sperm dna fragmentationstest.

    Funkar det inte för er så har jag också läst om en hel del som testat Apiforce drottninggele, kan köpas tex på apotea eller hälsokost.
  • Äldre 22 May 15:57
    #11

    Okey, tack för tips och info :)

  • Thu 10 Oct 2019 14:02
    #12

    Blev du gravid av munkpepparn? Eller hur gick det?

  • Thu 10 Oct 2019 18:05
    #13
    Ssandra skrev 2019-10-10 14:02:08 följande:

    Blev du gravid av munkpepparn? Eller hur gick det?


    Hej!

    Nej, det hjälpte inte mig! Fick göra IVF tillslut och är nu gravid i vecka 22 :)
  • Thu 10 Oct 2019 18:39
    #14

    Okej, va synd! Men grattis! :)


    Barnlängtan31år skrev 2019-10-10 18:05:15 följande:

    Hej!

    Nej, det hjälpte inte mig! Fick göra IVF tillslut och är nu gravid i vecka 22 :)


  • Fri 11 Oct 2019 17:59
    #15
    Ssandra skrev 2019-10-10 18:39:01 följande:

    Okej, va synd! Men grattis! :)


    Tack snälla :)

    Hoppas det hjälper dig (om det nu är så att du ska testa)!
Svar på tråden Testar med munkpeppar, försöker bli gravid - 11:e försöket