Varning! Fler vars Ica-bonus aldrig kommit in på kontot?
Jag har upptäckt att Ica-bonusen inte kommit in synligt när man självscannar de senaste gångerna. Då sambon ibland betalar maten och lånar kortet har jag trott det varit han som tagit den. Detta har han förnekat. sedan har jag glömt ringa.
I veckan ringde jag Ica och fick reda på att min bonus var sammankopplad med mitt ex!! Den relationen avslutades för 6 år sedan!!! Så tydligen har det i samband med den digitala bonus blivit möjligt för honom att nyttja den när han skaffade ett nytt kort/konto för några månader sedan och började använda. Ingenstans har vi gjort ett godkännande de senaste åren sedan det digitala systemet infördes. Så jag känner mig förd bakom ljuset av Ica.
Nu försöker jag få reda på hur mycket han felaktigt kunnat utnyttja. 200 kr fick vi i slutet av maj som bara försvann. Jag skrev ett mail till dem, men det gav inget resultat, så jag får ringa dem igen ...
Ingenstans på bonusutskicken framgår att bonusen delas med en andra person, utan man måste logga in på en okänd sida. Adressen hittade jag i ett gammalt utskick ... Tror det var mitt-ica.se och inte Ica-banken som jag normalt använder. Inte kan jag heller se var eller när bonusen har använts. Tråkigt när det kan handla om pengar motsvarande 1/6 matmånad då vi oftast sparat några månaders bonus till en dyr månad ...
Jag hoppas inte fler oskyldigt delar bonusen som någon annan kan nyttja utan din vetskap!