• Anzil
    Äldre 16 May 04:18
    1611 visningar
    4 svar
    4
    1611

    Inte onanerat på länge - Börjat vakna väldigt tidigt!

    Hej!

    Jag har egentligen alltid varit morgon människa. När jag var inne på onani, så kunde jag vakna ungefär vid fem tiden.

    Jag kunde onanera varje dag, oftast på kvällen när jag skulle sova.

    Nu har jag avstått ifrån onani i flera dygn och det känns fantastiskt. Rädslan finns där om  att jag skall misslyckats, men det har gått flera dygn. Någonting som har blivit annorlunda, förutom glädjen av att lyckats hålla mig flera dygn. Är att jag vaknar oerhört tidigt.

    Denna gång t.ex, så sov jag vid elva tiden på kvällen och vaknade ungefär vid två tiden. Fullkomlig pigg. Jag försökte somna om, men lyckades inte.

    I och med att jag ändå skall vara uppe om någon timme, så känner jag att det inte är någon idé att somna om.

    Jag tränar styrka en hel del och det sägs ju att man skall vila sin kropp ordentligt.

    Så det är det enda jag känner oro för egentligen. Jag är pigg, men jag vill gärna att musklerna skall få sin vilostund ordentligt och det antar jag att de inte riktigt får, när jag vaknar så tidigt och bara sover i någon timme.

    Kan detta bero på att jag skippat onani. Kommer jag kunna få tillbaka min normala sömn ritual/tid?

    Som brukar oftast vara 4-5 timmar.

    Tack för svar!

  • Svar på tråden Inte onanerat på länge - Börjat vakna väldigt tidigt!
  • Anzil
    Äldre 16 May 04:19
    #1

    Jag kan säga att jag visst spenderar min energi. Jag styrketränar och joggar.

    För någon dag så motionerade jag dessutom i flera timmar. Till och med den natten sov jag  bara någon timme.

  • Äldre 16 May 04:38
    #2

    Du säger att du vaknar tidigare nu, men också att du alltid varit morgonmänniska och kunde upp vid 5? Om du nu tränar så kan jag inte tänka mig att onani skulle ha någon större energi påverkan. Jag förutsätter att du är man, och kan inte riktigt relatera till manlig onani, men du får väl onanera näst intill maniskt för att få stor inverkan på sömnen? 

  • Anzil
    Äldre 18 May 23:11
    #3
    Jenna Eriksdotter skrev 2018-05-16 04:38:37 följande:

    Du säger att du vaknar tidigare nu, men också att du alltid varit morgonmänniska och kunde upp vid 5? Om du nu tränar så kan jag inte tänka mig att onani skulle ha någon större energi påverkan. Jag förutsätter att du är man, och kan inte riktigt relatera till manlig onani, men du får väl onanera näst intill maniskt för att få stor inverkan på sömnen? 


    Njaa..Jag tänker nog inte börja med onani bara få bättre sömn.

    Jag känner inte heller att jag sover ''dåligt''. Som sagt är jag pigg när jag vaknar efter tre timmars sömn. Det är som om jag har sovit i mina ''vanliga'' sovtid.

    Men jag undrar om detta skulle ha någon negativ effekt på långsikt.

    Speciellt tänker jag på musklerna. Får musklerna ens överhuvudtaget chansen att vila upp sig ordentligt efter så pass kort sömn?
  • Anzil
    Sat 1 Jun 2019 06:38
    #4

    Ibland händer det att jag ändå håller mig och vill inte alls onanera.

    Men detsamma fenomen kommer alltid där jag bara lyckats sova i kanske tre timmar. Ingenting som jag vill eftersom psyket mår bäst om man sover 8 timmar. När jag vaknar är jag pigg.

    Så det är mer att jag vaknar väldigt tidigt som är besvärat och inklusive att jag faktiskt vill ta hand om kroppen och psyket på bästa sätt. Just för att jag tränar, så vill jag att kroppen skall återhämta sig till fullo och dessutom ta hand om mitt psyke.

    Kan detta gå över eller vad är det frågan om? Jag kan väl inte vara ensam om detta?

Svar på tråden Inte onanerat på länge - Börjat vakna väldigt tidigt!