• baralillatant

    Tatuera in bonusbarn?

    Hej alla!

    Vad tycker ni om att en person tatuerar in den nya sambons barns namn (i STOR text)? Gjordes efter mindre än ett år i förhållandet. Den andra föräldern är med i barnens liv.

    Jag vet att alla gör som dom vill så ingen behöver skriva det ;)

    Är bara nyfiken om det är bara jag som tycker det är helt skruvat.

  • Svar på tråden Tatuera in bonusbarn?
  • CitronTulo

    Har personen egna barn som hen har tatuerat in? Iså fall kan jag väl tycka att det är en fin gest för att bonus inte ska bli utanför..
    MEN skulle inte gjort det själv, likväl som jag aldrig skulle tatuera in min mans namn och jag är glad att min man inta har sina ex namn intatuerade på kroppen!

  • äldreochklokare

    Nu gillar jag inte tatueringar alls, så på det sättet tycker jag ju inte man ska det Flört 

    Men om nu bonusbarnet känner sig mer delaktigt och älskat så varför inte? Tänker du att det är något annat syfte bakom att göra det? 

  • Kasperina

    Jag tycker det är konstigt att tatuera in sina barns namn/födelsedatum/födelsekoordinater/foton överhuvudtaget oavsett om de är bio eller bonus, men det är min åsikt och jag förväntar mig inte att alla andra delar den
    Om jag någonsin gifter mig vill jag hellre ha matchande tatueringar än vigselringar och det finns säkert folk som tycker det är jätteknäppt.

  • Kasperina

    Jag tycker för övrigt att det är mer skruvat att bli så upprörd över en annan persons tatuering att man skriver ett diskussionsinlägg fyllt med versaler om det, än att tatuera in ett bonusbarns namn, men det är också min högst personliga åsikt.

  • Hejjk
    baralillatant skrev 2018-05-16 12:29:11 följande:

    Hej alla!

    Vad tycker ni om att en person tatuerar in den nya sambons barns namn (i STOR text)? Gjordes efter mindre än ett år i förhållandet. Den andra föräldern är med i barnens liv.

    Jag vet att alla gör som dom vill så ingen behöver skriva det ;)

    Är bara nyfiken om det är bara jag som tycker det är helt skruvat.


    baralillatant skrev 2018-05-16 12:29:11 följande:

    Hej alla!

    Vad tycker ni om att en person tatuerar in den nya sambons barns namn (i STOR text)? Gjordes efter mindre än ett år i förhållandet. Den andra föräldern är med i barnens liv.

    Jag vet att alla gör som dom vill så ingen behöver skriva det ;)

    Är bara nyfiken om det är bara jag som tycker det är helt skruvat.


    Vad tycker barnens mamma om det?
  • BaronenOst

    Jag har varit i ett förhållande nu i snart 10 år, båda två är helt överrens att vi aldrig skulle göra något så dumt som att tatuera in en annan persons namn på kroppen, det enda möjliga undantaget hade varit om vi fick barn, så kanske barnens namn hade varit aktuellt. Ett "bonus"barns namn? Aldrig i livet.

  • baralillatant
    Kasperina skrev 2018-05-16 12:51:23 följande:

    Jag tycker för övrigt att det är mer skruvat att bli så upprörd över en annan persons tatuering att man skriver ett diskussionsinlägg fyllt med versaler om det, än att tatuera in ett bonusbarns namn, men det är också min högst personliga åsikt.


    Då vet vi grinfia! :)
  • baralillatant
    CitronTulo skrev 2018-05-16 12:42:11 följande:

    Har personen egna barn som hen har tatuerat in? Iså fall kan jag väl tycka att det är en fin gest för att bonus inte ska bli utanför..

    MEN skulle inte gjort det själv, likväl som jag aldrig skulle tatuera in min mans namn och jag är glad att min man inta har sina ex namn intatuerade på kroppen!


    Två egna och två bonus, gjordes samtidigt
  • baralillatant
    Kasperina skrev 2018-05-16 12:48:31 följande:

    Jag tycker det är konstigt att tatuera in sina barns namn/födelsedatum/födelsekoordinater/foton överhuvudtaget oavsett om de är bio eller bonus, men det är min åsikt och jag förväntar mig inte att alla andra delar den

    Om jag någonsin gifter mig vill jag hellre ha matchande tatueringar än vigselringar och det finns säkert folk som tycker det är jätteknäppt.


    Finns ju sjukt mycket fula meningslösa tatueringar. Då är väll ens barn ändå snäppet bättre. Men det är ju få som får snygga tatueringar också..
  • baralillatant
    Hejjk skrev 2018-05-16 12:58:08 följande:

    Vad tycker barnens mamma om det?


    BaronenOst skrev 2018-05-16 13:03:15 följande:

    Jag har varit i ett förhållande nu i snart 10 år, båda två är helt överrens att vi aldrig skulle göra något så dumt som att tatuera in en annan persons namn på kroppen, det enda möjliga undantaget hade varit om vi fick barn, så kanske barnens namn hade varit aktuellt. Ett "bonus"barns namn? Aldrig i livet.


    Eller hur, detta är ju ännu mer korkat än att skriva kärlekens namn. Dels vet man inte om det håller och sen är det inte ens barn. Pinsamt
Svar på tråden Tatuera in bonusbarn?