• jodås

Hemliga sms

Min särbos och jag har för vana att skriva heta sms till varandra eftersom vi periodvis bor på olika orter. Det kan bli ganska intimt och porrigt faktiskt. Nu har jag fått veta att hennes 13-åriga dotter kan koden till min särbos mobil. Något jag verkligen inte gillar, att någon annan läser (eller iaf kan läsa) våra sex-sms.
    min särbo ser inget problem med det och vill inte byta kod på sin mobil vilket jag tycker är konstigt. Vad tycker ni, är jag överkänslig?
    /Sex via mobilen
  • Svar på tråden Hemliga sms
  • Anna60

Jag tycker du skall sluta med dina sex-sms om dottern kan läsa dessa. Vill inte mamman ta ansvar får väl du göra det. 

• Anonym (pa)

Har samma läge, ett distansförhållande alltså. Då är ju skype, telefonsamtal och sms viktigt för förhållandet ska funka. Hon bör byta kod om hon är ärligt intresserad av ert förhållande ska funka på distans?

• EnAnonumius
    jodås skrev 2018-05-16 14:25:32 följande:
    Min särbos och jag har för vana att skriva heta sms till varandra eftersom vi periodvis bor på olika orter. Det kan bli ganska intimt och porrigt faktiskt. Nu har jag fått veta att hennes 13-åriga dotter kan koden till min särbos mobil. Något jag verkligen inte gillar, att någon annan läser (eller iaf kan läsa) våra sex-sms.
    min särbo ser inget problem med det och vill inte byta kod på sin mobil vilket jag tycker är konstigt. Vad tycker ni, är jag överkänslig?
    /Sex via mobilen
    Det jag tycker är märkligt är att mamman inte har några problem att hennes dotter kan komma åt att läsa sex-smsen ni skickar till varandra.

Att förstå att även "mammor har sex" är ju en sak.
    Dock att få tillgång till "sexlivet" och veta "detaljer eller porr-flirtande" anser jag inte är lämpligt att barnet får reda på.

Så nej jag tycker inte du är överkänslig. Det är en sak mellan dig och din särbo dessa porrflirtar-sms, och det har ingen utomstående med att göra, och i detta fall så räknar jag även barn som utomstående.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (ace)

Vet du att mamman sparar sina SMS då? Om de tas bort så finns det inget för dottern att hitta och då är det inga problem att dottern har koden till telefonen, i just denna situationen...

• Anna60
    Anonym (ace) skrev 2018-05-16 19:03:20 följande:
    Vet du att mamman sparar sina SMS då? Om de tas bort så finns det inget för dottern att hitta och då är det inga problem att dottern har koden till telefonen, i just denna situationen...
    Tja, i teorin kan dottern se det om dottern loggar in på mobilen när sms:et kommer. Folk har ju inte alltid mobilen på sig hemma. Och ofta ger föräldrarna barnet mobilen för att spela spel.

• Anonym (K)

Skicka enbart neutrala sms hädanefter och förklara att du inte vill att ett litet BARN ska råka läsa intima detaljer om erat förhållande så kanske din partner fixar lås till slut.

• Gryntroll

Jag skulle också tycka att det var olustigt att dottern (eller vem som helst annan) har möjlighet att läsa era intima chattar. 

Har läst om appar (smart app protector är en) att ladda ner som lösenordskyddar specifika appar i mobilen. Har dock inte provat själv. Kanske det kan vara något? Eller behöver dottern kunna läsa andra meddelanden på sin mammas telefon?

• Gryntroll

Jag skulle också tycka att det var olustigt att dottern (eller vem som helst annan) har möjlighet att läsa era intima chattar. 

Har läst om appar (smart app protector är en) att ladda ner som lösenordskyddar specifika appar i mobilen. Har dock inte provat själv. Kanske det kan vara något? Eller behöver dottern kunna läsa andra meddelanden på sin mammas telefon?

• Anonym (pa)

Mamman verkar ju mer än måttligt ego om hon inte fattar att du känner dig obekväm med att dottern läser privata sms. Dessutom olämplig som mamma om hon låter dottern läsa sex-sms.
    Man undrar ju hur hon agerar i andra sammanhang. Stor  varningsklocka om ni nyligen inlett ett förhållande tycker jag det låter som

Svar på tråden Hemliga sms