• Majsan1978

    Barn med särbo?

    Hej!

    Jag har två barn sedan tidigare (7, 11) och min särbo har ett barn i samma ålder.

    Vi vill gärna ha ett gemensamt barn men jag tvekar på grund sv avståndet. Det är ca 2 tim såjag skulle ju bli själv hela veckorna och bäbisen träffa pappa på helger och skollov:semester.

    Hur har ni gjort? Fördelar? Nackdelar?

  • Svar på tråden Barn med särbo?
  • Lillputte88

    Hej,

    Jag är gravid och min kille bor en timme ifrån mig. Han har två barn sen tidigare medan bebisen nu blir mitt första. Vi har funderat hit och dit hur vi skall göra när bebisen kommer så jag följer gärna med här i tråden. Jag vill inte flytta in hos min kille med buller och bång eftersom han har sina barn varannan vecka och jag vet att de veckorna kommer att bli jobbiga. Jag gillar mina bonusar men vill också gärna fortsätta ha en bra relation till dem och är rädd att jag flippar om vi alla lever på varandra, dessutom med en bebis. Jag har nu bestämt att tillsvidare hålla min lägenhet och åka lite fram och tillbaka, sen får man se. Det är inte så enkla grejer!

  • Majsan1978

    Nej det är lite att tänka på... Fadt låter som ett klikt beslut just nu för dig.

    Jag har min äldsta 100% och yngsts är hos pappa varannan vecka och särbon har sitt narn varannan vecka. Så det är lite svårt med flytt just nu.

    Men orkar jag vara e samståe de mamma till 3? Och är detta rättvist för den ev bäbisen?

  • Lillputte88
    Majsan1978 skrev 2018-05-16 17:15:30 följande:

    Nej det är lite att tänka på... Fadt låter som ett klikt beslut just nu för dig.

    Jag har min äldsta 100% och yngsts är hos pappa varannan vecka och särbon har sitt narn varannan vecka. Så det är lite svårt med flytt just nu.

    Men orkar jag vara e samståe de mamma till 3? Och är detta rättvist för den ev bäbisen?


    Nej förstår att en flytt inte är aktuell. Jag tror att du kommer att klara av att vara ensamstående, absolut! Men förstår dina tankar, jag oroar mig också för om min bebis kommer att se sin pappa och sina syskon tillräckligt ofta. Vad tycker din kille? Har du ett bra nätverk där du bor så att du kan få hjälp när du behöver?
  • äldreochklokare
    Majsan1978 skrev 2018-05-16 17:15:30 följande:

    Nej det är lite att tänka på... Fadt låter som ett klikt beslut just nu för dig.

    Jag har min äldsta 100% och yngsts är hos pappa varannan vecka och särbon har sitt narn varannan vecka. Så det är lite svårt med flytt just nu.

    Men orkar jag vara e samståe de mamma till 3? Och är detta rättvist för den ev bäbisen?


    Har du reflekterat över varför du vill har ett barn till i den sitsen du sitter i? Är det verkligen rimligt? 
  • Majsan1978

    Det rycker lite i bäbisklockan.

    Klart jag bet att drt inte är optimalt. Men vet samtidigt att jag skulle klara av det.

    Det jag efterlyser är era egna erfarenheter för att få tips ideer och lite perspektiv på det hela.

Svar på tråden Barn med särbo?