• JoStjärnan

    Hjälp min tjejs son gillar inte mig

    Jag har träffat en tjej t.o.fr. under 1års tid. Det har varit mycket upp och ner p.g.a. missförstånd. Både hon och jag har väldiga tillitsproblem.
    Hon har en son på 4,5år som varit väldigt fäst vid mig och jag vid honom. Enligt henne har han inte fästs sig så mycket vid någon annan tidigare. Dock såg han mig och sin mamma kyssas förra veckan och efter detta vill han inte veta av mig. Inte prata i telefon eller hitta på något. Han är extremt ledsen enligt henne.
    Så nu tror inte hon att vi kan fortsätta träffas, p.g.a. att det känns som det alltid är något som går fel, att det blir som en bergochdalbana känslomässigt.
    Jag behöver hjälp med att förstå varför sonen blev så ledsen, samt hur/om man kan lösa detta.
    Jag vill inte tänka mig ett liv utan dem, jag kommer göra allt för att få dem lyckliga och finnas där för dem. 
    Jag förstår och håller med om att sonen och hans känslor går först men är tacksam för tips som kan hjälpa mig fortsätta vara en del av deras liv.

  • Svar på tråden Hjälp min tjejs son gillar inte mig
  • Tecum

    Som jag uppfattar det vill hon inte träffas för att det är så uppochner i relationen. Sonens reaktion på ert kyssande är bara en undanflykt. Det är helt orimligt att en 4-åring ska bestämma över en förälders kärleksliv och det är inte rätt mot barnet att ge denne sådan makt och ansvar. Nog måste det gå att tala med sonen och förklara varför vuxna kysser varann och att det inte är något att bli upprörd över. I synnerhet då ni haft en så god relation innan. 

    Men er turbulenta relation med tillitsproblem är värre, där krävs djupa och ärliga samtal och kanske professionell hjälp.

  • Anonym (A)
    Tecum skrev 2018-05-16 19:01:30 följande:
    Som jag uppfattar det vill hon inte träffas för att det är så uppochner i relationen. Sonens reaktion på ert kyssande är bara en undanflykt. Det är helt orimligt att en 4-åring ska bestämma över en förälders kärleksliv och det är inte rätt mot barnet att ge denne sådan makt och ansvar. Nog måste det gå att tala med sonen och förklara varför vuxna kysser varann och att det inte är något att bli upprörd över. I synnerhet då ni haft en så god relation innan. 

    Men er turbulenta relation med tillitsproblem är värre, där krävs djupa och ärliga samtal och kanske professionell hjälp.
    Håller med
  • Anonym (Sofie)
    Tecum skrev 2018-05-16 19:01:30 följande:

    Som jag uppfattar det vill hon inte träffas för att det är så uppochner i relationen. Sonens reaktion på ert kyssande är bara en undanflykt. Det är helt orimligt att en 4-åring ska bestämma över en förälders kärleksliv och det är inte rätt mot barnet att ge denne sådan makt och ansvar. Nog måste det gå att tala med sonen och förklara varför vuxna kysser varann och att det inte är något att bli upprörd över. I synnerhet då ni haft en så god relation innan. 

    Men er turbulenta relation med tillitsproblem är värre, där krävs djupa och ärliga samtal och kanske professionell hjälp.


    Tänkte samma sak.
  • JoStjärnan

    Tack för inputen, hennes förra förhållande(pappan) var väldigt stökigt så jag förstår hennes osäkerhet.
    Dock så tycker jag om henne väldigt mycket och jag vet att jag kan bli lite "för på" ibland. Detta blandat med att det gått uppochner har gjort att hon nog inte orkar mer är jag rädd för. Hon ser detta som ett tecken lr vad man ska säga.
    Jag vill fortsätta finnas i deras liv, för jag tror detta kan bli något riktigt bra.

  • Nathiis

    Det kan faktiskt vara så att eftersom du hade sådan bra kontakt med sonen så kände han att du var "hans". Alltså hans egen kompis och när han såg dig kyssa mamman kan det ha blivit konstigt för honom.

    Har sett det hända förut nämligen ..

    Och som ovan skriver att det skulle vara orimligt att ett barn "kontrollerar" samlivet tycker jag inte stämmer på något sätt.

    Och här handlar det inte om "kontroll" från barmets sidan utan att föräldern inte vill ha någon nära som inte funkar med sitt barn.

Svar på tråden Hjälp min tjejs son gillar inte mig