• Anonym (ajajoj)

Ont i huvudet och nacken. Nerv i kläm?

Jag har ont i nacken och en bit upp på vänster sida, samt i tinningen framtill och pannan, ungefär kan vi säga mellan örat och fram till mitt ovanför ögat, också på vänster sida. Jag har också lite känslan som när en led vill knaka men inte gör det. Jagf år ont i där nacken när jag hostar också

Är det en nerv som hamnat i kläm någonstans, tror ni, och vad kan jag göra åt det? Värktabletter funkar inte

• Svar på tråden Ont i huvudet och nacken. Nerv i kläm?
  • gangstah91
    Anonym (ajajoj) skrev 2018-05-16 20:40:23 följande:

Jag har ont i nacken och en bit upp på vänster sida, samt i tinningen framtill och pannan, ungefär kan vi säga mellan örat och fram till mitt ovanför ögat, också på vänster sida. Jag har också lite känslan som när en led vill knaka men inte gör det. Jagf år ont i där nacken när jag hostar också

Är det en nerv som hamnat i kläm någonstans, tror ni, och vad kan jag göra åt det? Värktabletter funkar inte

Känner du av domningar någonstans på kroppen?

Värktabletter riktar sig mot inflammation så det kanske går att utesluta. Hur länge har det suttit it? Vad gjorde du innan värken slog in?
  • Anonym (ajajoj)
    gangstah91 skrev 2018-05-16 20:44:29 följande:
    Känner du av domningar någonstans på kroppen?

Värktabletter riktar sig mot inflammation så det kanske går att utesluta. Hur länge har det suttit it? Vad gjorde du innan värken slog in?
    Nej, inga domningar eller något sånt.

Jag vaknade med det imorse. Jag kanske har legat konstigt?
  • Anonym (Mamma)

Jag tänker stresshuvudvärk?

• Zingha100

Jag har samma som du, men på höger sida. Haft detta i ca 1 år. Det ligger på hela höger sida ner till nacken.

Ibland är det väldigt påtagligt, andra dagar känns det mindre, men finns ändå alltid där på något sätt.

Jag hörde nyligen på tv att en läkare sa att det inte handlade om spänningshuvudvärk som jag trott.

Det blir ofta värre om jag suttit länge med mobilen, så kanske har det med det att göra?!

Hur länge har du känt av det?

• Anonym (ajajoj)
    Zingha100 skrev 2018-05-16 20:47:46 följande:

Jag har samma som du, men på höger sida. Haft detta i ca 1 år. Det ligger på hela höger sida ner till nacken.

Ibland är det väldigt påtagligt, andra dagar känns det mindre, men finns ändå alltid där på något sätt.

Jag hörde nyligen på tv att en läkare sa att det inte handlade om spänningshuvudvärk som jag trott.

Det blir ofta värre om jag suttit länge med mobilen, så kanske har det med det att göra?!

Hur länge har du känt av det?

Jag har haft så här några gånger. Det är inget som ligger i hela tiden utan det kommer ett par gånger om året de senaste kanske 5 åren.
  • gangstah91
    Anonym (ajajoj) skrev 2018-05-16 20:47:00 följande:
    Nej, inga domningar eller något sånt.

Jag vaknade med det imorse. Jag kanske har legat konstigt?
    Fått i dig vätska, salt och mat?
  • Anonym (ajajoj)
    gangstah91 skrev 2018-05-16 21:01:57 följande:
    Fått i dig vätska, salt och mat?
    Nja. Jag dricker mycket vatten, minst 1,5 liter om dagen, men matintaget är väl så där senaste dagarna. Det är för varmt. Salt är nog inga bekymmer, jag äter gärna salta snacks när det är så här varmt och jag inte orkar laga mat.
  • gangstah91
    Anonym (ajajoj) skrev 2018-05-16 21:09:00 följande:
    Nja. Jag dricker mycket vatten, minst 1,5 liter om dagen, men matintaget är väl så där senaste dagarna. Det är för varmt. Salt är nog inga bekymmer, jag äter gärna salta snacks när det är så här varmt och jag inte orkar laga mat.
    Svårt att säga egentligen vad det kan bero på. Eller jag vågar inte mig på någon gissning i alla fall. Har du sovit ordentligt? Gjorde du något igår som kanske kan förklara smärtan?
Svar på tråden Ont i huvudet och nacken. Nerv i kläm?