• Anonym (Kaffedraken)

    När är det försent att reklmaera?

    För en tid sedan köpte jag produkter av wax och hårspray. Jag önska att jag inte var så enkel att köpa dessa saker.

    Nu när jag kommer använda hårwaxen i helgen. Så kom jag att tänka på att tänk om det är väldigt svårt att få bort waxet ifrån håret senare.

    Jag vet att H&M wax fungerar och emkelt att ta bort. Billigt också dessutom. Jag borde ha köpt det.

    Men jag blev så ''På hoppad'' när jag var i en frisörsalong och frågade om tips, för jag inte tyckte om att mitt hår var så rufsigt efter dusch.

    Då blev det helt plötsligt olika hårprodukter, schampoo, någon form av produkt efter dusch, hårwax och hårspray.

    Jag blev så arg på mig själv.

    Nu skall jag använda hårwaxet i helgen. Det känns så onödigt och slänga det. Och köpa H&M wax.

    Men går det att reklamera om waxet skulle råka vara svår att få bort?

    Jag vill inte duscha för länge, och inte heller flera dagar i sträck bara för att få bort klibbet. Jag vill så gärna inte förstöra mitt hår. jag är mest arg och ledsen på mig själv.

    Hårwaxet är American crew - forming cream. Står det.

    Om ni vet någonting om det. Om det är enkelt att få bort eller inte. Blir jag väldigt tacksam om ni kan svara på det.

    Jag är som sagt mest arg och ledsen på mig själv att jag är så naiv och dum....

  • Svar på tråden När är det försent att reklmaera?
  • Anonym (Kaffedraken)

    För hur länge sen köpte du produkten? Är den fortfarande oöppnad? De flesta affärer har öppet köp i två beckor tror jag? Så prova lämna tillbaka innan du ens provat och köp du det vax som du vet är bra så slipper du eventueölt slösa pengar.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Hehe, lite absurt att tråden ligger i känsliga rummet under sorg?

    Men herregud ge bort vaxet till ngn och köp det du brukar ha istället. Vilket ickeproblem egentligen. Försök se det positivt. Om det här är sorg för dig har du det ju himla bra! Ofta är det inget byte på hygienprodukter. Om inte burken ev är plomberad.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Reklamera ska man göra om det är fel på produkten. Man har alltid rätt att reklamera en felaktig produkt.

    En produkt som man är missnöjd med av annan anledning däremot kan man inte reklamera. Hart man köpt varan i butik/salong får man hoppas på öppet köp eller bytesrätt. Men det är upp till säljaren att erbjuda sådant.

    (Köper man på internet/postorder/telefonförsäljning har man rätt att returnera oanvända varor.)

Svar på tråden När är det försent att reklmaera?