Ni som attraheras till yngre är ni väldigt ungdomliga själv?
Verkar finnas två läger. De som endast dras till yngre och de som inte dras till dem alls. Sedan alla däremellan så klart som dras till jämnåriga förmodligen?
Jag är nyfiken på vad det är som gör detta och varför man dras till såna ytterligheter? Har det med att göra hur man ser på sig själv?
En kvinna eller man som alltid attraherats av äldre än sig själv, har de alltid känt sig äldre i och inte identifierat sig med unga ens när de var yngre själv t ex?
Är det trygghetsmekanismer bakom att dras till äldre? En önskan att vara den unga själv någon som den andra kan se upp till, eller att man behöver se upp till någon själv? Brist på föräldraförebilder eller trygghet?
Att dras till yngre kan jag mer förstå eftersom vi alla ( de flesta) hatar att åldras och att det kan vara ett slags desperat försök att hålla ungdomen kvar i sitt liv och tyda på en rädsla för ålderdomen...Att man har svårt att identifiera sig med den bilden som spegeln visar när man känner sig ung på insidan. Men det andra har jag inte förstått?
Hur är ni som dras till dessa ytterligheter och ser på er själv?