• Anonym (åldersextremer)

Ni som attraheras till yngre är ni väldigt ungdomliga själv?

Verkar finnas två läger. De som endast dras till yngre och de som inte dras till dem alls. Sedan alla däremellan så klart som dras till jämnåriga förmodligen?

Jag är nyfiken på vad det är som gör detta och varför man dras till såna ytterligheter? Har det med att göra hur man ser på sig själv?

En kvinna eller man som alltid attraherats av äldre än sig själv, har de alltid känt sig äldre i och inte identifierat sig med unga ens när de var yngre själv t ex?

Är det trygghetsmekanismer bakom att dras till äldre? En önskan att vara den unga själv någon som den andra kan se upp till, eller att man behöver se upp till någon själv? Brist på föräldraförebilder eller trygghet?

Att dras till yngre kan jag mer förstå eftersom vi alla ( de flesta) hatar att åldras och att det kan vara ett slags desperat försök att hålla ungdomen kvar i sitt liv och tyda på en rädsla för ålderdomen...Att man har svårt att identifiera sig med den bilden som spegeln visar när man känner sig ung på insidan. Men det andra har jag inte förstått?

Hur är ni som dras till dessa ytterligheter och ser på er själv?

• Svar på tråden Ni som attraheras till yngre är ni väldigt ungdomliga själv?
  • Anonym (Bengt)

Jag är 52 och dras till yngre kvinnor, framför allt handlar det om att kvinnor blir mindre sexuellt aktiva över 50. Det finns givetvis undantag men jag har fastnat för kvinnor 38-44 år som jag upplever som väldigt intresserade av sex. Har fokuserat på den målgruppen sen jag var 40 år.

• Anonym (gillar yngre)

Intressant fråga, kan nog ligga en del i vad du säger faktiskt.

Jag har alltid dragits till lite yngre killar. I 20års åldern va dom väl i ungefär samma ålder som jag men oftare några år yngre än äldre. Nu är jag strax över 40 och dras fortfarande till killar i 25-30 års åldern. Anledningen, förutom utssendet, är att jag trivs bättre ihop med människor som är yngre än mig. Dom flesta av mina polare är ca 10-15 år yngre och jag har mer gemensamt med dom, är mer på samma nivå i livet så att säga. 
    Och ja, jag är nog rätt "ungdomlig". Varken ser ut, beter mig eller känner mig som 40.

• Mella-Bella
    Anonym (åldersextremer) skrev 2018-05-17 12:58:16 följande:

En kvinna eller man som alltid attraherats av äldre än sig själv, har de alltid känt sig äldre i och inte identifierat sig med unga ens när de var yngre själv t ex?

Är det trygghetsmekanismer bakom att dras till äldre? En önskan att vara den unga själv någon som den andra kan se upp till, eller att man behöver se upp till någon själv? Brist på föräldraförebilder eller trygghet?

Hur är ni som dras till dessa ytterligheter och ser på er själv?

Har sen tonåren varit attraherad av äldre (+20 år äldre) män. Ja det har väl på något vis känts mer tryggt och de är mer mogna än jämnåriga killar. Det blir en annan nivå på diskussioner osv. Och känns på nåt vis sexigt med åldersskillnaden. Fysiskt är de också väldigt sexiga, istället för en slät barnrumpa så syns det att de har levt. Rynkor och gråa hår kan göra sig otroligt bra på en man. De är bra i sängen och på alla plan känner jag mig mer omhändertagen av en äldre.

Det där med förädraflrebild har jag med funderat på ibland, kanske ligger det något i det också, min egen pappa har inte känts så trygg när jag växte upp.
  • Mella-Bella
    Anonym (åldersextremer) skrev 2018-05-17 12:58:16 följande:

En önskan att vara den unga själv någon som den andra kan se upp till

Det här förstod jag inte riktigt vad du menade?
  • Anonym (åldersextremer)
    Mella-Bella skrev 2018-05-17 14:15:35 följande:
    Det här förstod jag inte riktigt vad du menade?
    Att man är ungdomlig och åtråvärd just pga det då detta liksom har en slags högre värde i samhället, iallafall sexuellt sett och fysiskt.

Att man då blir den åtrådda så att säga den dyrkade som kan få den andra att känna en extra kick , som att de har lyckats med något som ökar deras eget värde och ungdomliga attraktion i allmänhetens ögon..
  • Anonym (man51)

Är en man på 51, attraheras helt klart av yngre kvinnor/tjejer. Idealålder för förhållande är 30 - 35 år. Jag kan tycka att de i 20-årsåldern är riktigt attraktiva rent utseendemässigt, men skulle aldrig vara intresserad av dem.

Är själv ungdomlig av mig. Folk tror oftast att jag är högst 40. (Fick visa leg på bolaget flera gånger i 40-årsåldern.)

• Mella-Bella
    Anonym (åldersextremer) skrev 2018-05-17 14:34:41 följande:

Att man är ungdomlig och åtråvärd just pga det då detta liksom har en slags högre värde i samhället, iallafall sexuellt sett och fysiskt.

Att man då blir den åtrådda så att säga den dyrkade som kan få den andra att känna en extra kick , som att de har lyckats med något som ökar deras eget värde och ungdomliga attraktion i allmänhetens ögon..

Ja kanske äe dwt nåt sånt också för min del. Lite narcissism typ och sen tillfredsställelsen i att kunna glädja den äldre mannen med det mycket yngre köttet rent sexuellt.
  • ano1

Själv dras jag till emellanåt till yngre kvinnor.

I mitt fall beror det nog på att jag har en mycket aktiv

livsstil samt att jag vill ta hand om någon

• Anonym (Milfy)

Jag är 51 och har sedan 30-årsåldern dragits till yngre män. Det är något med en ung sexig fast vältränad skön kropp som är väldigt eggande och tilltalande. De senaste 5 killarna jag haft har varit 22-26 år.

• Anonym (83a)

Dras till killar mellan 25-35. Är nästan aldrig attraherad av killar äldre än jag själv. Men yngsta gränsen stannar kvar på runt 25 för varje år som går. Min nuvarande kille är 5 år yngre än jag.

Jag själv är 35, men ingen gissar på mer än 26-27.

Klär mig ungdomligt men håller mig borta från dom värsta trenderna som bara gymnasieungar kommer undan med.

Trivs bra i 90-talisternas sällskap.

Svar på tråden Ni som attraheras till yngre är ni väldigt ungdomliga själv?