• Anonym (Förtv­ivlad)
    Äldre 17 May 13:15
    2154 visningar
    0 svar
    0
    2154

    Druvbörd ?!?!

    Fick i vecka 10 en blödning - solklart missfall med koagler stora som tennisbollar, extremt ont färska blödningar i 2 veckors tid. Var inne och kollade med UL där de tog hcg prover för att de inte såg något klart tecken på graviditet (inte så konstigt tyckte jag med tanke på missfallet)

    Häromdagen efter 2 1/2 vecka ökade blödningen och åter igen bubblade det ur stora koagler och smärtan satt kvar. När jag kommer in till gyn ser läkaren direkt vid första anblick att någonting satt fast i tappen - vilket hon trodde var ett foster. Nu kommer jag dra, sa hon och efteråt bör smärtan lätta. Tyckte redan då att om fostret är så stort att det var konstigt att ingenting syntes på UL en vecka tidigare?

    Ut kommer iallafall en klump på 5-6 cm och jag börjar blöda som ett såll. Får intravenöst blodstillande och hon kommer tillbaka och förklarar att en annan läkare tittat på ?fyndet? och att de skickat iväg det på analys, nämner en slags cancersjukdom och lämnar mig för att åka hem.

    Överallt jag läser låter de som hon menar mola - druvbörd, och överallt läser jag att man alltid skrapas vid misstanke. Men gäller inte det om vävnad kommer ut vid ?missfall?? Var inne igår igen pga smärta, bad dem att skrapa för jag är så trött pysikiskt men de tyckte inte det var någon idé och att de inte såg ut att dutta nåt kvar , hur ska jag lita på det när de inte ens såg denna jätteklump på VUL ?

    Någon som har erfarenhet ? Är helt vilse och otroligt orolig för allt nu :(

Svar på tråden Druvbörd ?!?!