• Wifey12

    Sjukskrivning?

    Hej alla!

    Är gravid med mitt tredje barn, går in i vecka 21 nu till helgen.

    Jag jobbar inom vården, äldreomsorgen.

    Jag har haft extremt ont i nedre delen av ryggen sen vecka 12 ungefär vilket min bm är medveten om.

    Idag hade var jag på besök hos barnmorskan & hon frågade hur jag mår, hur jobbet går osv.

    Är det bara jag som har svårt att säga hur pissigt dåligt jag mår? Hur ont jag har?

    Jag känner av nån anledning att jag inte har rätt att klaga då det finns dom som har det värre än mig :/

    Så jag så att jag klarar mig just nu men jag har sån ångest att gå & jobba då det alltid resulterar i att jag har så sjukt ont, jag vaknar flera ggr per natt pga ryggen så har jag börjar spy varje morgon igen.

    Är det så svårt att bara medge för andra när man inte orkar mer?

    Jag sitter & velar på om jag ska kontakta min bm & förklara för henne så jag får tid hos läkaren men är det lönt?

    Jag har ju halva tiden kvar till bf men som det är nu så är det knappast hållbart tiden ut.

  • Svar på tråden Sjukskrivning?
  • Ebo88

    Men varför berättar du inte för din bm att du har så ont? Självklart har du all rätt att ventilera din oro/smärta för att få hjälp med den.

    Under min första graviditet miste vi vår son 10 dagar efter jag fött honom i v.24+3. Den här graviditeten har kantats av extrem oro pga blödningar och jag blev heltidssjukskriven efter fått ett cerklage inopererat i v.15. Går på kontroller varannan vecka för att se efter graviditeten.

    Men samtidigt är ju din graviditet din och din oro/smärta du upplever/känner måste du kunna få tala om utan att någon sla döma ut dig. Det finns ju säkert andra som har det bedrövligt värre än mig också men jag måste få liv att känna vad jag känner.

    Ring din bm och be om att få tala med läkare. Prova sjukgymnastik, akupunktur, foglossningsbälte eller om du har ett tungt jobb kanske du ska gå ner lite i tid?

Svar på tråden Sjukskrivning?