• Anonym (love)

    Missfall

    Jag är enligt sista mensens första dag i vecka 4+0 idag. Tog gravtest igår och idag och båda visa väldigt svagt streck på stickan. Började blöda igår morse, rött typ slem och klart blod. Blöder på samma sätt idag med! Har som lite ondare mensvärk. Detta måste väl vara ett missfall!? Hur länge blödde ni som fått missfall? Blev smärtorna värre? Någon som fått skrapa trots så tidigt missfall? Någon som fått infektion efter tidigt missfall? Så många frågor... 
    Jag och min sambo har en 1 åring och är givetvis ledsen över missfallet men mår ok! Tack för svar! 

  • Svar på tråden Missfall
  • JLES

    Hej! Jag plussade på BIM-6 och sen fick jag en genombrottsblödning på BIM-2 och BIM-1. Det var inte alls mycket blod men blodet var färskt och jag hade mensvärk. Trodde det var missfall men jag fortsatte testa och de stegrade. Nädu, den bebben var kvar och nu är jag i vecka 20. 

    Hur mycket blöder du? Man vet ju inte så tidigt.. :/

  • Anonym (love)
    JLES skrev 2018-05-17 23:15:55 följande:

    Hej! Jag plussade på BIM-6 och sen fick jag en genombrottsblödning på BIM-2 och BIM-1. Det var inte alls mycket blod men blodet var färskt och jag hade mensvärk. Trodde det var missfall men jag fortsatte testa och de stegrade. Nädu, den bebben var kvar och nu är jag i vecka 20. 

    Hur mycket blöder du? Man vet ju inte så tidigt.. :/


    Hej! Så kul för dig att du fortf är gravid =) Har du vart på RUL och sett den lill*?  ! Jag blöder ganska mycket varje gång jag går på toa, det är som blodblandat slem. Tog ett test som va negativt nu. Men vaknade i natt och var jätteöm i båda brösten? Förstår ingenting! 
  • JLES
    Anonym (love) skrev 2018-05-18 09:01:33 följande:

    Hej! Så kul för dig att du fortf är gravid =) Har du vart på RUL och sett den lill*?  ! Jag blöder ganska mycket varje gång jag går på toa, det är som blodblandat slem. Tog ett test som va negativt nu. Men vaknade i natt och var jätteöm i båda brösten? Förstår ingenting! 


    Ja, det har jag! :) Väntar en frisk tjejja.

    Okej men om du blöder så och testet är negativt nu är det säkert ett missfall.. :(
  • LFF
    Anonym (love) skrev 2018-05-18 09:01:33 följande:
    Hej! Så kul för dig att du fortf är gravid =) Har du vart på RUL och sett den lill*?  ! Jag blöder ganska mycket varje gång jag går på toa, det är som blodblandat slem. Tog ett test som va negativt nu. Men vaknade i natt och var jätteöm i båda brösten? Förstår ingenting! 
    Du har fått ett tidigt missfall. Hade du inte testat dig innan BIM så hade du bara sett det som en "försenad mens". De absolut flesta av missfallen är just "försenad mens", missfall som inte hade setts som en graviditet om man inte testat tidigt. Även vid mens så kan ju brösten ömma något infernaliskt.

    Beklagar ditt missfall, jag vet hur jobbigt det är även om mina två var i v12 (liten död i v9).
  • Anonym (love)
    LFF skrev 2018-05-18 10:44:49 följande:

    Du har fått ett tidigt missfall. Hade du inte testat dig innan BIM så hade du bara sett det som en "försenad mens". De absolut flesta av missfallen är just "försenad mens", missfall som inte hade setts som en graviditet om man inte testat tidigt. Även vid mens så kan ju brösten ömma något infernaliskt.

    Beklagar ditt missfall, jag vet hur jobbigt det är även om mina två var i v12 (liten död i v9).


    Ja det ä ju skönt att det är så tidigt missfall ändå! Det måste vart jobbigt när du fick veta i v12! Ja men jag tycker det är konstigt att brösten inte ömmat alls innan och börjar ömma efter jag började blöda, dom är ganska spända med? Jag har aldrig ont i brösten vid mens. Jag är livrädd att det ska sitta kvar en del så jag måste typ ta abortpiller eller skrapa! Önskar att allt bara åker ut av sig självt!
  • lovenoodle

    tycker också att det låter som ett tidigt missfall tyvärr :(
    kroppen är inte så snabb på att hänga med i förändringarna runt missfall enligt egen erfarenhet, jag har fått två missfall nu i v.7 och 8 och båda gångerna fick jag som mest fysiska symtom veckan innan missfallen. mina bröst är fortfarande mycket större nu 2 veckor efter mf :/

Svar på tråden Missfall