Sjukt störande granne, vad gör man?
Alltså blir så less!! Är nyinflyttad i en större nyrenoverad dyr (!) 3a med sambon och sonen. Har bott här nu i ca 3 månader.
Blir så ledsen när det tog emot att betala så mycket i hyra, men vi kände att vi verkligen skulle trivas här, och sen blir det såhör =(
Vi har en granne under oss, en äldre man runt 60 år. Han har sitt vardagsrum precis under vårat sovrum.
2 till 5 gånger i veckan skriker han allt vad han kan till vad jag tror är en fotbollsmatch. Låter typ "Faaaan, den var ju inne" "NEEEJ FAAN" typ...
Det låter så högt in till oss så sonen och jag vaknar =( så jag har fått ha IPADEN i sovrummet (samsover) med högsta volym på ett fläkt ljud. Men ska det vara så? Fan, så ska man inte behöva ha =(
Varför jag inte ringt störningsjouren innan är för att grannen kan skrika intensivt i 5-15 minuter sen är det tyst, för att åter skrika efter en halvtimme igen. Och så länge står nog inte väktare utanför dörren =(
Men inatt fick jag nog. Var så less. Alarmet skulle ringa 04:45 för jobb.
22:30 ringer jag jouren och dom skickar en väktare. Grannen är relativt lugn. Men hör att väktaren knackar på, så något måste han hört. Grannen får alltså nån slags varning.
Sen blir det tyst. tänker att äntligen har han fattat!!
Jag somnar..
Men klockan 01:30 är han igång igen i ett par minuter.
02:00 igen- då ringer jag jouren igen. Jouren kommer och stannar kanske 10min men grannen är så jävla typiskt tyst.
jag försöker somna om...
03:00 skriker han igen. Men jag känner mig för besvärlig att ta så mycket tid från dessa väktare.
03:30 Skriker han igen
04:00 sista gången jag vaknar till av skrik..
Inte många timmar sömn inatt, blir så irriterad, och speciellt svårt att somna om när man är irriterad.
Så hur skulle ni göra? Fortsätta ringa jouren med risk att dom alltid missar skriken? samt att det tar så mycket tid från mig av natten =(
Och vad kan ens hända om jouren märker av skriken? Får han begränsat antal varningar?
Böter? (böter kanske skulle få han att lugna ner sig) =(