• Kattfisk

Jag är en Catfish

Hej, jag är en vanlig tjej på 19år kan man nog tro om man ser mig ute någonstans men det ingen vet är att jag är en aktiv catfish. 

En catfish är någon som via internet utger sig att vara någon man inte är utan man skapar en karaktär ur sin egna fantasi, man använder någon annans bilder helt enkelt och skapar sig fram en fanasi efter det. 

Jag började som 13åring med att sno bilder från mina bekanta som såg bättre ut än vad jag gjorde och skapade fejkprofiler som män i alla åldrar nappade på.
    Jag älskade uppmärksamheten jag fick eftersom jag aldrig fått en sån uppmärksamhet tidigare, jag skapade flera profiler med olika namn genom åren och jag fick bara mer och mer uppmärksamhet.
    Ibland gick det så långt att jag pratade med olika män i flera månader tills de började säga att de älskade mig. 

Idag 6år senare håller jag fortfarande på med det, jag måste även säga att jag är jävligt bra på det också.
    Har fått flera män att säga att de älskar mig vilket är sjukt om jag nu tänker på det eftersom att jag seriöst kan lura människor så proffessionellt. 
    Det blev svårare med åren eftersom de började införskaffa appar och program som var lämpade för att inte kunna catfisha på men jag har hackat mig fram på massa olika sätt.  
    Jag vill ha hjälp, men jag vet inte riktigt vart eller vem jag ska vända mig till, jag mår såklart dåligt av att behöva lura till mig massa män eftersom jag själv inte är nöjd med hur jag ser ut, har dock blivt beroende av en fantasi som inte exsisterar.
    Jag målar upp en fantasikaraktär med någon random bruds bilder jag får tag på och jag beter mig annorlunda samt blir en helt ny människa. 

Just nu pratar jag med en kille jag börjar falla för, precis som vanligt.
    Han är nog den snällast av de alla och jag gråter mig till sömns varje natt eftersom att han ständigt säger att han vill träffas vilket jag såklart inte kan göra eftersom att jag inte är den jag säger att jag är. 
    Det sista jag vill är att göra denna människa ledsen men han ger mig allt jag vill ha och han får mig att känna mig så vacker även om det inte är mig mig han pratar om.

Vad bör jag göra är frågan, och vem bör jag vända mig till. 

• Svar på tråden Jag är en Catfish
  • Ejjami

Jag tror att du behöver professionell hjälp. Vänd dog till vårcentral/vuxenpsyk så du får gå å prata om detta. Du mår ju uppenbarligen skitdåligt av detta samt att du eventuellt sårar andra. Du vet att du har ett problem, det är första steget. Andra steget är att söka hjälp. Lycka till!

• Anonym (Sjuk)

Du tar andras bilder du hittar random & lever i en fantasi? Du utsätter andra för fara & sårar. Sök hjälp & det fort!!!

• Anonym (Jag med)

En bra grej för dig tänket jag vore att skapa en personlighet som du brukar men använd dina egna bilder även om du inte är nöjd. Bara testa. Var lika charmerande personlighetsmässigt som du brukar vara.

Jag har gjort liknande som du och det blev en stor ögonöppnare att göra som jag beskriver. För killar gillade det ändå! Inte lika många, inte lika fort... fick jobba lite mer... men fick ändå mkt uppmärksamhet och då gav det tjugo ggr mer eftersom det ju var jag på riktigt. En stor kick. Du kanske tror att ingen kan gilla dig pga ditt utseende men så är det inte :)

Dock hjälper ju inte det om du blivit kär redan. Hur olika är bilderna hur du egentligen ser ut som du använt med denna killen? Dvs ögonfärg etc?

Svar på tråden Jag är en Catfish