• 1Carro82

    Shortshjälp

    Jag skulle vilja ha lite tips på vad jag skall köpa för shorts (eller liknande) till sommaren. Just nu känner jag att allt jag provar blir fel och ser konstigt ut och jag hatar att leta efter kläder när jag inte riktigt vet vad jag vill ha.
    Mitt problem är att jag har korta och ganska tjocka ben och jag tycker allt får mina ben att se ännu kortare och ännu tjockare ut. Nu förstår jag ju att det är jättesvårt för er att säga vad jag passar i, men är det någon som har bra koll på vad som brukar funka på min typ av ben? Ska de sluta över knäna? Under knäna? Tajt? Pösigt? Ja, ni förstår... Har för mig att riktigt korta shorts ska "förlänga" benen, men det känner jag mig inte helt bekväm i, annars är jag helt öppen för förslag. Någon som har nåt tips?

  • Svar på tråden Shortshjälp
  • Aurora Borrealis

    Välj tjol istället för shorts! Bekväma tjolar som sitter med resår i midjan och gärna A-formade för det döljer tjockleken på lår och rumpa. Du kan pröva knälängd, precid nedanför knäna och hellång beroende på vädret. En tjol som slutat precis nedanför knäna skulle jag säga är den säkraste längden som blir fin.

  • Anonym (Tjej)

    Kjol som slutar ovanför knäna om du är kort och som är rätt utsvängd dvs inte tight. Eller kör på 50tals-klänning/rockabillyklänning. Snyggt på din kroppsbyggnad om du har lite midja. Och så lite klack på skon så blir benen smalare.

  • Anonym (Sara)
    Aurora Borrealis skrev 2018-05-19 22:03:11 följande:

    Välj tjol istället för shorts! Bekväma tjolar som sitter med resår i midjan och gärna A-formade för det döljer tjockleken på lår och rumpa. Du kan pröva knälängd, precid nedanför knäna och hellång beroende på vädret. En tjol som slutat precis nedanför knäna skulle jag säga är den säkraste längden som blir fin.


    Tjol? Är det möjligtvis så att du menar "kjol"?
    Aurora Borrealis skrev 2018-05-19 22:03:11 följande:

    Välj tjol istället för shorts! Bekväma tjolar som sitter med resår i midjan och gärna A-formade för det döljer tjockleken på lår och rumpa. Du kan pröva knälängd, precid nedanför knäna och hellång beroende på vädret. En tjol som slutat precis nedanför knäna skulle jag säga är den säkraste längden som blir fin.


    Tjol? Är det möjligtvis så att du menar "kjol"?
  • 1Carro82
    Aurora Borrealis skrev 2018-05-19 22:03:11 följande:

    Välj tjol istället för shorts! Bekväma tjolar som sitter med resår i midjan och gärna A-formade för det döljer tjockleken på lår och rumpa. Du kan pröva knälängd, precid nedanför knäna och hellång beroende på vädret. En tjol som slutat precis nedanför knäna skulle jag säga är den säkraste längden som blir fin.


    Anonym (Tjej) skrev 2018-05-19 22:37:47 följande:

    Kjol som slutar ovanför knäna om du är kort och som är rätt utsvängd dvs inte tight. Eller kör på 50tals-klänning/rockabillyklänning. Snyggt på din kroppsbyggnad om du har lite midja. Och så lite klack på skon så blir benen smalare.



    Tack så mycket för svaren! Jag har aldrig känt mig särskilt bekväm i kjol men jag kanske borde ge det ett försök ändå Glad Det är ju väldigt skönt att ha på sig riktigt varma dagar. Rockabillyklänningar älskar maken så han blev väldigt nöjd att jag fick det tipset, och han höll med om att det klär mig Flört
    Anonym (Sara) skrev 2018-05-19 22:53:30 följande:
    Tjol? Är det möjligtvis så att du menar "kjol"?
    Aurora Borrealis skrev 2018-05-19 22:03:11 följande:

    Välj tjol istället för shorts! Bekväma tjolar som sitter med resår i midjan och gärna A-formade för det döljer tjockleken på lår och rumpa. Du kan pröva knälängd, precid nedanför knäna och hellång beroende på vädret. En tjol som slutat precis nedanför knäna skulle jag säga är den säkraste längden som blir fin.


    Tjol? Är det möjligtvis så att du menar "kjol"?
    Jag tror att både du, jag och alla andra förstod precis vad som menades.
  • Aurora Borrealis

    Kjol stavas det, ja haha ???? tror också du passar i rockabillyklänningar för de markerar midjan och kjolstycket är A-form på sådana klänningar. Jättefint!

Svar på tråden Shortshjälp