Förstorade lymfkörtlar
Någon mer som har kroniskt förstorade lymfkörtlar?
Jag har 2 på nedre sidan av nacken sen har jag en uppe i nacken där det är som en skål typ, precis vid hårfästet. De är inte stenhårda utan gummiaktig men sitter fast. Haft dom i flera månader nu och ibland blir de mindre o jättemjuka o rörliga sen kan de svälla upp till ca 1cm och bli fastare men ändå som gummi. Den längst upp i nacken har jag som en finne/hårsäckinrlammation precis ovanför så vet inte om det kan vara anledningen till den..
Sen har jag några stycken som är som ärtor i ljumskarna som beter sig likadant? De krymper o blir mjuka som smör nästan o sen sväller de o blir lite hårdare.
Samma sak bakom örat på vardera sida, sväller och sen efter några veckor minskar de (dock försvinner dom helt)
Varför blir de så? Kan man ha ?kroniskt förstorade körtlar?? Alltså att de inte försvinner helt och hållet.?
Känner mig inte sjuk alls förutom att hela familjen är snuvig nästintill hela tiden.. har varit till doktorn som sa att de va normalt och att jag ska komma tillbaka om de inte försvinner vilket var för 6 månader sen. De gör inte ont, bara dom jag får bakom öronen när de väl svullnar.
Någon mer som har svullna lymfkörtlar? Gjorde misstaget att googla det och nu har man lite ångest....