• ericafriman

    Lollo & bernie Antalya Side

    Hejsan,

    Jag & min man har tänkt göra våran första familjeresa & valt att resa med barnklubben lollo & bernie och att resa till Antalya, Turkiet. Våra barn är 2 år & 4 år. Nu är frågan ska man resa 7 dagar eller 14 dagar? man kan inte välja något mitt i mellan som vi tycker känns lagom (10 dagar). vi vet inte men är inte 7 dagar lite & går de inte rätt fort då dagarna är fulla med aktiviteter hela tiden.

    Någon annan som rest med Ving, lollo & berine klubben? reste ni 7 dagar eller 14 dagar? vad tyckte ni om antalet dagar m.m.?

  • Svar på tråden Lollo & bernie Antalya Side
  • BeautifulLiz

    Jag har aldrig åkt med små barn men reser ganska ofta.
    Skulle absolut satsa på 14 dagar, en vecka går så himla fort.
    Man hinner bara vänja sig och sen ska man hem... 

  • ericafriman

    tack för rådet. någon mer? kanske någon som åkt med ving lollo & bernie klubben? har ni åkt 7 eller 14 dagar?

  • enmamma

    Har åkt med Ving men även andra liknande bolag och bokad själva med hotellets egna barnklubb. Har inte besökt Turkiet med barn.
    Ta inte för givet att barnen vill spendera dagarna med Lollo och Bernie, de kanske ångrar sig och vill hänga med er hela tiden.
    Mina ungar har inte brytt sig nämnvärt om kompisar och personal pratat Svenska eller inte. Ungar brukar göra sig förstådda överallt.
    2v låter underbart, kolla flygtiderna, avresa morgon är att föredra.
    Kort tid på transferbuss är också ett plus.
    trevlig resa

  • K med lilla E

    Jag hade nog åkt en vecka första gången, men som sagt, 10 dagar hade varit perfekt, 14 dagar kan vara lite i längsta laget.

    Sunwing side beach är ju det perfekta Lollo och Bernie-hotellet SkrattandeSolig

  • Lillkråkan1976

    Personligen skulle jag undvika Turkiet - inte för att det är något fel på resmålet - varit där flera gånger tidigare för många år sedan. Men säkerhetsläget i landet gör att jag skulle välja bort det idag. Varit mycket oroligheter, nära kriget i Syrien, interna stridigheter osv. Konceptet med Lollo och Bernie är dock toppen för små barn.

  • BeautifulLiz
    Lillkråkan1976 skrev 2018-05-21 08:45:04 följande:

    Personligen skulle jag undvika Turkiet - inte för att det är något fel på resmålet - varit där flera gånger tidigare för många år sedan. Men säkerhetsläget i landet gör att jag skulle välja bort det idag. Varit mycket oroligheter, nära kriget i Syrien, interna stridigheter osv. Konceptet med Lollo och Bernie är dock toppen för små barn.


    Det är ingen fara i att åka till semesterorterna!
    Folk reser dit hela tiden, även jag.
  • Lillkråkan1976
    BeautifulLiz skrev 2018-05-21 15:18:33 följande:

    Det är ingen fara i att åka till semesterorterna!

    Folk reser dit hela tiden, även jag.


    Jag vet att många gör det - men personligen väljer jag andra resmål av just den anledningen.
Svar på tråden Lollo & bernie Antalya Side