• Anzil

Hur snabbt skall man få stånd?

Hej!

Jag vill bara få bekräftelse om jag blivit skadad av onani.

När jag var femton fick jag till det med en tjej, men tyvärr. Så lyckades jag aldrig få upp den. Men det kan nog också bero på nervositet och samtidigt rädsla för könssjukdom. Vi hade inget skydd och jag blev helt plötsligt rädd och ville göra det med skydd. Så egentligen kan det nog bero på nervositet.

När jag var ungefär tjugo år. Så var det en annan dam. Egentligen fann jag inte henne attraktiv utan jag vart bara mest nyfiken på hur sex känns. Hon tog intransitiv  och jag gick med på det. Men jag var mest nyfiken på hur det känns att ha sex, snarare än att jag egentligen ville göra det. Samma sak här, så fick jag aldrig upp det. Men antagligen beror det helt enkelt på att jag helt enkelt inte ville göra det.

Jag undrar om det är så för alla. Att man måste mysa lite i förväg för att få stånd.

Under dagen kan jag få erektion, utan närvarande av en kvinna. Så det är inte så att jag aldrig får stånd.

Men jag undrar om jag blivit skadad av onani eller om det helt enkelt är normalt att det kan ta en liten stund innan kroppen kommer igång.

Eller få alla stånd så fort de myser med en kvinna?

Tack för svar!

• Svar på tråden Hur snabbt skall man få stånd?
  • JLES

Hej, det är olika för alla exakt hur snabbt en man får stånd. Har haft pojkvänner som blivit jättehårda på sekunden och vissa andra behöver lite mer stimulation av antingen de själva eller partnern när det väl gäller. Men när den är uppe så är den uppe och så har det varit för alla män jag haft. Enda gången som killarna inte har lyckats hålla ståndet har varit om det typ varit på morgonen och de varit akut kissnödiga, stått obekvämt, blivit distraherade/störda eller nåt.

En kille kunde inte få upp den (den gick upp ända till det var dags eller närheten av att stoppa in den - då slaknade den på direkten, som om den var rädd). Han var onani-/porrskadad. Det som funkade för honom var att sluta onanera helt. Det tog kanske 2 månader och sen gick det och eftersom det blev en osäkerhet (han var typ helt förkrossad) så fick han ju såklart bekräftelse av att han äntligen kunde få stånd och funktionera vid samlag. Det självförtroendet ledde till fler lyckade samlag och nuförtiden finns inte problemen kvar. :)

• JLES

Det kan absolut vara så att den gått ner av nervositet men om du är oskuld och har varit singel hela ditt liv och bara onanerat är det inte särskilt konstigt om du inte kan få stånd på grund av "dina vanor" eftersom du levt med dem hela ditt, fertila åtminstone, liv. När det är bara du och du är ensam är det ju klart att du inte känner nervositet. Det är ju din egna kropp, som du är bekväm med och alltid lekt med! 

Oftast är ju inte onanin boven utan snarare vad du onanerar till. Typ ah, porr. 

Svar på tråden Hur snabbt skall man få stånd?