• LilJerry

    Råd hur man ska göra med tjejens vänner

    Hejsan skulle vilja få några goda råd.

    För en månad sedan har detta börjat
    Många av hennes kompisar mestadels kvinnor och några få män.
    Dom har börjat att säga att min flickvän att hon inte är välkommen att umgås,
    Längre för dom tydligen inte gillar mig.

    Dom säger inte varför dom gör detta och ger inget svar om vad.
    Själv har jag inga problem med nån av dom i huvudtaget, förutom,
    att kvinnan i mitt liv blir ledsen utav detta.

    Funderar på att ringa och prata med dom varför dom känner så här,
    så tjejen inte är ledsen, för även om vi är ihop så behöver man 
    inte bete sig så emot sin vän. 

    Vad tror ni det kan bero på?
    och är det värt att få tag i dom och fråga varför dom gör så emot henne?

    Mvh J

  • Svar på tråden Råd hur man ska göra med tjejens vänner
  • CitronTulo

    Låter illa om de utesluter henne för att de tycker illa om DIG!?
    Om du verkligen inte har en aning om varför de inte gillar dig så tycker jag att du ska fråga faktiskt! Kan ju vara något missförstånd som går att reda ut..?

  • Farfallos

    Ha ha ha! Jag har delvis samma problem då jag avskyr politisk korrekthet, och älskar att ifrågasätta vedertagna sanningar. Min feministiska sambo (som numera är kritisk till mycket av det som många kvinnor och feminister gör och säger) har feministiska vänner som ogillar mig för att jag ens reser frågor (som de inte kan svara på eller uppenbart har fel i) men bjuder t.ex henne på festligheter trots att hon delar mina tvivel. Lite kul bara tycker jag. Min frånvaro blir på något vis ännu mer talande då

  • Tecum

    Tror knappt att du får något vettigt svar av dem även om du frågar, de verkar rätt knepiga. Men det är bra att de får "veta att du vet", så att säga och får skämmas. Annars är det din tjejs uppgift att konfrontera sina s k vänner, är det verkligen på grund av dig de väljer bort henne eller är det något annat?

  • Vixen90

    Är det bara jag som funderar på om TS kan ha gjort något? De flesta vänner vill ju sin vän väl. Kanske har de avrått henne från att dejta TS, för att de ansåg det vara hennes bästa, men hon gör det ändå. Vilket lett till att de uteslutit henne? Inte många som ogillar folk helt utan anledning väl? Något bakomliggande som TS inte redogör för måste det finnas. Kanske vet TS inte vad det är, eller så vill han inte peka på sina brister. Oavsett borde ju tjejen ha fått nån typ av hint om orsaken från sina vänner. Kan ingen av de två läsa av folk?


    Jag skulle vara mer optimistisk om jag trodde att det hjälpte
  • Tecum
    Vixen90 skrev 2018-05-21 09:25:55 följande:
    Är det bara jag som funderar på om TS kan ha gjort något? De flesta vänner vill ju sin vän väl. Kanske har de avrått henne från att dejta TS, för att de ansåg det vara hennes bästa, men hon gör det ändå. Vilket lett till att de uteslutit henne? Inte många som ogillar folk helt utan anledning väl? Något bakomliggande som TS inte redogör för måste det finnas. Kanske vet TS inte vad det är, eller så vill han inte peka på sina brister. Oavsett borde ju tjejen ha fått nån typ av hint om orsaken från sina vänner. Kan ingen av de två läsa av folk?
    Men även om det är så, vilket är sannolikt, är det inget skäl att utesluta tjejen från vänkretsen. Tvärtom är det taskigt då hon kanske behöver deras stöd än mer nu. Men det kan vara så att hon fått valet att umgås med dem utan TS men vägrat och det vet TS inte om.
  • Vixen90
    Tecum skrev 2018-05-21 09:37:44 följande:

    Men även om det är så, vilket är sannolikt, är det inget skäl att utesluta tjejen från vänkretsen. Tvärtom är det taskigt då hon kanske behöver deras stöd än mer nu. Men det kan vara så att hon fått valet att umgås med dem utan TS men vägrat och det vet TS inte om.


    Det håller jag helt med dig om. Men TS undrar ju vad anledningen är som jag förstått det, och vad han ska göra åt det. Och om TS är problemet ur vänernas synpunkt så kanske det förvärras om han kontaktar dem och ska ?medla? eller ?tala dem till rätta?.

    Det jag ifrågasätter är hur varken TS eller tjejen kan ha minsta aning om vad som orsakat det hela. Något måste ju ha sagts/gjorts. De flesta människor kan läsa andra människor så pass att de märker vad som skaver eller märker när någon inte är omtyckt. Och ofta kan man räkna ut vad det beror på.

    Och det kan ju va som du säger at tjejen avstått att umgås utan TS. Det känns överlag som att mycket info saknas för att kunna råda TS här, och eftersom han tillsynes inte ens har någon aning om bakomliggande orsak kan han råka trampa i klaveret om han kontaktar vännerna.
    Jag skulle vara mer optimistisk om jag trodde att det hjälpte
  • äldreochklokare

    TS: prata först med tjejen, hon kanske inte alls vill att du ska kontakta vännerna, det kan bli ännu värre då. Hon kanske hellre pratar med dem själv. Kolla det först.

    Sen kan ni tillsammans fundera ut hur ni ska hantera situationen. 
    Det finns kanske en vän som känns lättare att prata med än de andra tex.

  • LilJerry

    Hejsan tackar för alla svar det glädjer mig
    Enda jag skulle kunna tänka mig om varför dom inte gillar mig,
    Är att man alltid säger sanningen/ säger emot om någon gör någonting fel
    Annars har jag inte den blekaste.

    Ska ta prata med Flickvännen om hon vill jag ska prata med dom 

    Mvh J

Svar på tråden Råd hur man ska göra med tjejens vänner