• Anonym (Vill vara anonym)

    Vad betyder det när kvinnor har spetsiga och hårda bröstvårtor?

    Hej, för att inte skämma ut mig. Så väljer jag en forumdel där jag kan vara anonym.

    Jo, jag undrar vad det innebär när kvinnor får hårda bröstvårtor.

    Jag samtalade med en tjejkompis för inte så länge sedan. Det var varmt ute och inomhus var det också okej temperatur.

    Jag noterade att hon inte hade BH och dessutom hade spetsiga bröstvårtor och såg ut som om de var hårda.

    Jag har läst att kvinnor får hårda bröstvårtor när de är upphetsade. Men kan det innebära någonting annat, förutom kylan. Kan de få hårda bröstvårtor i alla fall?

    Jag tror inte att det endast  betyder att de fryser eller upphetsade. Vad tror ni?

  • Svar på tråden Vad betyder det när kvinnor har spetsiga och hårda bröstvårtor?
  • Bjoer
    Anonym (F) skrev 2018-05-21 15:36:27 följande:

    En del får det bara av att huden nuddar tyg.


    Som ovanstående. De blir styva när de stimuleras, t,ex. av att gnida mot tyget på tröjan.

    Sen kan det ju vara så att de inte var hårda men syns genom tröjan ändå. Beror ju på hur ens böstvårtor ser ut lite.
  • Anonym (pppp)

    Hur gammal är du och din kompis TS? Googla om kroppen så hittar du nog svar. fråga "vad tror ni?" på ett forum om så basala saker som man kan lätt söka upp själv, jag förstår inte varför faktiskt.

     Jag förstår att unga killar nog gärna drömmer och hoppas att det ska vara av kåthet om ni upptäcker  det men det kan som sagt vara tyget, blåst, att man ryser till, feber, ja lite allt möjligt 

  • Anonym (tillägg)
    Anonym (pppp) skrev 2018-05-21 15:53:18 följande:

    Hur gammal är du och din kompis TS? Googla om kroppen så hittar du nog svar. fråga "vad tror ni?" på ett forum om så basala saker som man kan lätt söka upp själv, jag förstår inte varför faktiskt.

     Jag förstår att unga killar nog gärna drömmer och hoppas att det ska vara av kåthet om ni upptäcker  det men det kan som sagt vara tyget, blåst, att man ryser till, feber, ja lite allt möjligt 


    Jag skulle vilja lägga till att det aldrig är av kåthet. Ibland kan kåthet inträffa i samma situationer som bröstvårtan blir berörd och styvnar, men att den styvnar är inte på något sätt en följd av kåthet, och kåthet är heller inte följden av att bröstvårtan styvnar.

    Dvs, en styv bröstvårta är inte någon slags kvinnlig erektion, utan bara en styv bröstvårta. Kan vara värt att veta.
  • Anonym (.)
    Anonym (tillägg) skrev 2018-05-21 16:05:19 följande:
    Jag skulle vilja lägga till att det aldrig är av kåthet. Ibland kan kåthet inträffa i samma situationer som bröstvårtan blir berörd och styvnar, men att den styvnar är inte på något sätt en följd av kåthet, och kåthet är heller inte följden av att bröstvårtan styvnar.

    Dvs, en styv bröstvårta är inte någon slags kvinnlig erektion, utan bara en styv bröstvårta. Kan vara värt att veta.
    Snacka för dig själv.  Dina bröstvårtor är säkert mindre erogena än andras men du är inte en norm.

    Mina bröstvårtor blir styva när jag är kåt och det är otroligt vanligt. Prata med dina väninnor får du se.


  • Anonym (K)

    Ts, du har också bröstvårtor. Varför blir dina styva? Enda skillnaden på män och kvinnors bröstvårtor är att det kan bildas mjölkgångar hos ammande kvinnor..

  • Aikido

    En del kvinnor har en slagrutefunktion i bröstvårtorna. Befinner de sig nära vattendrag styvnar vårtorna. Inte svårare än så. De stod högt i kurs förr i världen och var mycket eftertraktade.

  • Anonym (Hmm)
    Anonym (.) skrev 2018-05-21 16:09:03 följande:

    Snacka för dig själv.  Dina bröstvårtor är säkert mindre erogena än andras men du är inte en norm.

    Mina bröstvårtor blir styva när jag är kåt och det är otroligt vanligt. Prata med dina väninnor får du se.


    Helt utan någon slags beröring? Dvs du känner dig lite småkåt och bröstvårtorna styvnar?

    Det är garanterat inte vanligt. Att de blir det när man hånglar eller liknande är ju en helt annan sak.
Svar på tråden Vad betyder det när kvinnor har spetsiga och hårda bröstvårtor?