• Anonym (Blyga mamman)

Rakning underlivet

Hej!

Liten fråga. Har de senaste 12 åren mest rakat bikinilinjen. Innan var det ibland helrakat.

Har nu nytt förhållande. Han älskar att se mig njuta ???? och ger gärna oralsex men jag börjar känna mig lite hårig????.

Så vad är era tips på hur man bäst rakar sig utan att få alla utslag??

Och ska man då raka sig mellan benen och lämna en triangel fram?????

Och hur undviker man ?kliet? när det växer ut?

Hittade i affären en rakhyvel som lämnar kvar ca 2 mm hår. Kan det vara ett alternativ?

Hjälp en gammal milf nu!!

• Svar på tråden Rakning underlivet
  • felicityporter

Jag tycker att det mest effektiva för att minimera utslag/kli är att raka av hela skiten varje dag, åtminstone för min del.

RFSU har ett ganska dyrt men jävligt effektivt rakgele i en blå tub jag kan rekommendera, har aldrig haft några issues med det och då rakar jag mig bokstavligen varje dag. Tycker det ser sjukt töntigt ut att lämna en liten triangel eller landningsbana och tycker helrakat är mest estetiskt tilltalande.

• Pierott

Jag använder intimtvål från Apoteket som "lödder". Sen raka ALDRIG mothårs, bara medhårs. På så sätt slipper du dom största finnarna från inväxta hår.

• Anonym (Brazzen)

Då får du ett nytt tips. Vaxa bort eländet då du slipper prickar, stubb och dagligt underhåll. Gör lite ont första ggn men efter några ggr med typ tre veckors uppehåll är fiffi slät som en barnrumpa och din partner och du är glada:). Och hela busken ska bort!

Lycka till:)

• Anonym (Blyga mamman)

Tack för tipsen!

Vaxade när jag var ung. Vet inte vart jag skulle göra det här... och nog för feg för att göra på mig själv.

Fler tips?

• Anonym (Anonym)

Sticker förmodligen ut hakan nu, men har aldrig förstått varför en vuxen kvinna vill se ut som en 11-åring mellan benen.

• Anonym (Blyga mamman)

Jag håller med! Men vill bli lite fräshare just nu helt enkelt! Det är varmt o svettigt.

Blir nog att raka mycket mellan nenen men behålla det som syns.

• Anonym (Frun)

Om du rakar regelbundet minst var tredje dag så slipper du kliet, så är det iaf för mig. Använd hyvel för män typ mac3.

• Anonym (Rakad)

Jag rakar varje dag,smörjer med återfuktande,och låter det lufttorka.

• MammaMusan
    Anonym (Blyga mamman) skrev 2018-05-22 05:04:17 följande:

Jag håller med! Men vill bli lite fräshare just nu helt enkelt! Det är varmt o svettigt.

Blir nog att raka mycket mellan nenen men behålla det som syns.

Om Du tycker tt det är varmt och svettigt bör du behålla allt hår. Håret gör det luftigt i ditt underliv medan hud mot hud ökar risken för svampinfektioner, fukteksem osv
  • Anonym (Anonym2)
    Anonym (Anonym) skrev 2018-05-22 00:48:42 följande:

Sticker förmodligen ut hakan nu, men har aldrig förstått varför en vuxen kvinna vill se ut som en 11-åring mellan benen.

Jag tycker inte en vuxen kvinna ser ut som en 11-åring mellan benen oavsett om hon är rakad eller ej.

Jag tycker tvärtom det ser rent och fräscht ut utan hår.
  • Dass

Jag rakar varannan dag förutom när jag har mens då låter jag huden få en paus.

Jag rakar mig i duschen med en ordentlig rakhyvel i bra kvalitet. Och rubbet åker, även bakåt i springan vid gumphålet.

Får vääldigt sällan plidor. Det finns after shave för intimrakning som du kan ta efteråt.

Får du ofta plidor så beror det oftast på en smutsig hyvel. Byt blad ofta och anvönd ALDRIG engångshyvlar. De är inte bra.

Lycka till!

Svar på tråden Rakning underlivet