• Klumpigatjejen

    Raka ansikte/mage som tjej?

    Har läst lite överallt att många rakar sina ansikte och mage, vissa säger man får massor knottror och finnar och andra säger det är svin bra.

    Är det någon som gör det här?

    Blir det bra resultat?

  • Svar på tråden Raka ansikte/mage som tjej?
  • Anonym (Kisen)

    Det blir nog bra. Men är det inte bättre att vaxa magen?

    Om det bara är fjun i ansiktet så kanske det går att vaxa där med? Hur mycket skäggväxt har du? Antar att du biologiskt är kvinna?

  • Klumpigatjejen

    Nä, jag läste bara om det så blev intresserad av hur det blir. Vissa skrev att många kändisar rakar ansiktet pga att sminket fäste bättre och satt finare mm medan andra skrev att man inte skulle göra det. Så blev bara intresserad. :)

  • Anonym (Becka)

    Jag har fjun i ansiktet som kan bli ganska långa. Jag rakar med apparat, då blir det inte helt slätt så det ser naturligast ut. Mina fjun är ljusa och tunna så det är bara längden som är ett problem. Jag har testat att raka och vaxa men det är lätt att huden blir irriterad och dessutom så ser det lite konstigt ut om man är helt hårfri.

  • Anonym (K)

    Jag fick små knottror på kinderna.. Så jag slutade och håller mig endast till att ta bort håret på överläppen. Magen rakar jag inte då det inte behövs, men plockar bort den såkallade raggarsträngen med pincett. Är typ bara 8 mörka hårstrån som brukar dyka upp, så de ryker. :)

  • Anonym (Fjunis)

    Jag har små blonda fjun på överläppen och hakan. Det är bara lite, lite peach fuss men jag föredrar att vaxa bort de med ansiktsstrips! Funkar skitbra, praktiskt och kostar inte så mycket. Prova det! :)

Svar på tråden Raka ansikte/mage som tjej?