• dessiii

    Antbiotikaresistens

    Hej! 


    Jag gör en vetenskaplig uppsats om antibiotikaresistens


    Jag har gjort en kort enkätundersökning, skulle bli väldigt tacksam om ni skulle vilja besvara den! :) 


    Den är helt anonym och tar cirka 3 minuter att göra! 


     


    https://sv.surveymonkey.com/r/SDLBTWJ

    Tack så mycket! :) 

  • Svar på tråden Antbiotikaresistens
  • Anonym (X)

    Bra ställda frågor för en gångs skull! Men saknar möjlighet att svara på varför man själv äter antibiotika. Jag har ätit konstant, varje dag, i snart två år och är livrädd för att bli resistent. Men det är det enda som funkat med min sjukdom. Som att välja mellan pest eller kolera!

  • Anonym (C)
    Anonym (X) skrev 2018-05-22 18:25:16 följande:
    Bra ställda frågor för en gångs skull! Men saknar möjlighet att svara på varför man själv äter antibiotika. Jag har ätit konstant, varje dag, i snart två år och är livrädd för att bli resistent. Men det är det enda som funkat med min sjukdom. Som att välja mellan pest eller kolera!

    Jag kan inte låta bli att vara lite petig här: DU kan inte bli antibiotikaresistent, däremot kan bakterierna du är infekterad av bli det. Men det är ju lika stor anledning att vara orolig ändå, tyvärr. Hoppas att du kan få bukt på det med tiden!
  • Anonym (X)
    Anonym (C) skrev 2018-05-22 18:57:06 följande:

    Jag kan inte låta bli att vara lite petig här: DU kan inte bli antibiotikaresistent, däremot kan bakterierna du är infekterad av bli det. Men det är ju lika stor anledning att vara orolig ändå, tyvärr. Hoppas att du kan få bukt på det med tiden!
    Ja, det var petigt!
    Nu äter inte jag antibiotika pga bakterier, utan för något helt annat. Och någon bot på min sjukdom finns tyvärr inte, antibiotika förbättrar bara mitt liv.
  • Anonym (Li)
    Anonym (X) skrev 2018-05-22 19:22:57 följande:

    Ja, det var petigt!

    Nu äter inte jag antibiotika pga bakterier, utan för något helt annat. Och någon bot på min sjukdom finns tyvärr inte, antibiotika förbättrar bara mitt liv.


    Vad är det för sjukdom?
  • Anonym (X)
    Anonym (Li) skrev 2018-05-22 19:25:38 följande:
    Vad är det för sjukdom?
    En audionom sjukdom, Hidradenitis suppurativa. Antibiotika är den enda behandlingen som fungerat för mig.
  • dessiii

    Tack för din respons! 


    Jag håller med dig, det skulle varit bra med en sån fråga. Det ska jag ha i åtanke i min analys och för framtiden. :)

  • dessiii

    Skulle gärna önska att fler män svarar i undersökningen :) 


    Är oerhört tacksam för alla som har svarat, tack!

Svar på tråden Antbiotikaresistens