• Dr Börje

Ni som besöker swingersklubbar

Glad maj på er!

Det diskuteras ju swingersklubbar och träffar i ett antal trådar och vad jag förstår så är det rätt många här på forumet som besöker mer eller mindre frekvent dylika tillställningar och evenemang. Spännande och intressant.
    Jag har, precis som många andra, levt med bilden att det är mest medelålders, feta och fula människor som går på swingersklubb. Men jag har i trådarna här och även i några artiklar last och lärt mig att så är inte fallet alls utan åldersspannet är omfattande. Från ca 25 år upp till over 60. Snygga vältränade människor till mera vardagliga människor (?!).

Det jag undrar nu är hur pass öppensinnade ni som swingar är att göra det över stora åldersspann. Alltså - hur vanligt är det att ett ungt par (under 30) har sex med ett äldre par (50 och uppåt)?. Exempelvis vid partnerbyten eller gruppsex.

Eller är det så att man är mer bekväm att ha sex med människor i en "nära ålder"? Nyfiken på lite svar runt det här.

• Svar på tråden Ni som besöker swingersklubbar
  • Anonym (Swing for fun)

Att gå på swingersklubb är för oss lika mycket en social grej som en sexgrej. För vår del betyder det att vi nästan uteslutande umgås med med lite mognare par i vår egen ålder. Självklart blir det lite småprat med ungdomarna men mycket sällan mer än så även om det händer händer att det kan bli lite aktion även med yngre par. För vissa är åldersskillnaden en extra kryda. Vanligast är dock att det blir lite grupper i olika åldrar. Största kontaktytan mellan olika åldrar brukar vara bastun och rökrummet. Skiljer lite när man bjuder in siglar då är det rätt vanlinligt att yngre killar blir extrakillar åt äldre par.

• Anonym (Mrs_C)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2018-05-22 17:46:14 följande:

Att gå på swingersklubb är för oss lika mycket en social grej som en sexgrej. För vår del betyder det att vi nästan uteslutande umgås med med lite mognare par i vår egen ålder. Självklart blir det lite småprat med ungdomarna men mycket sällan mer än så även om det händer händer att det kan bli lite aktion även med yngre par. För vissa är åldersskillnaden en extra kryda. Vanligast är dock att det blir lite grupper i olika åldrar. Största kontaktytan mellan olika åldrar brukar vara bastun och rökrummet. Skiljer lite när man bjuder in siglar då är det rätt vanlinligt att yngre killar blir extrakillar åt äldre par.

Låter upphetsande men blir ni aldrig svartsjuka om ni ser er partner bli tagen av någon annan?

Så det finns unga par där också?

Har en gång föreslagit det lite försiktigt för min man och det blev inte väl mottaget om jag säger så...
  • Anonym (Swing for fun)
    Anonym (Mrs_C) skrev 2018-05-22 18:10:31 följande:

Låter upphetsande men blir ni aldrig svartsjuka om ni ser er partner bli tagen av någon annan?

Så det finns unga par där också?

Har en gång föreslagit det lite försiktigt för min man och det blev inte väl mottaget om jag säger så...

Nej vi har lite regler om kyssar och att alltid göra allt tillsammans men svartsjuka blir vi inte utan snarare upphetsade av att se den andra njuta. Det handlar trots allt bara om sex utan känslor inte om att söka nya livspartners.
  • Anonym (Mrs_C)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2018-05-22 18:22:53 följande:

Nej vi har lite regler om kyssar och att alltid göra allt tillsammans men svartsjuka blir vi inte utan snarare upphetsade av att se den andra njuta. Det handlar trots allt bara om sex utan känslor inte om att söka nya livspartners.

Fan vad härligt, men vet inte hur hag hade reagerat att se min man GA sex med någon annan framför mig.

Tror du ert förhållande kommer hålla i längden?
  • Anonym (Swing for fun)
    Anonym (Mrs_C) skrev 2018-05-22 18:36:18 följande:

Fan vad härligt, men vet inte hur hag hade reagerat att se min man GA sex med någon annan framför mig.

Tror du ert förhållande kommer hålla i längden?

Det tror jag säker att det kommer att gör. Man bör dock ha klart för sig att vi inte började med partnerbyten, ormgropar och sex med extra killar och tjejer. Vi började väldigt lungt med gå på klubbar och känna in miljön, lära känna folk och sedan smyga in i en lugn vrå och ha sex med varandra. Efter några besök delade vi säng med ett annat par och inget mer. Vöxte sedan sakta till det vi gör idag. Skall man börja så gör det i lugn takt, känn efter och prata med varandra. Absolut inget fel i att gå på klubb enbart för trevligt socialt umgänge. Finns inga krav och måsten utan man gör det som känns rätt och som man njuter av.
  • Anonym (Milfhunter)

Kör ni ofta utan gummi?

• Anonym (Swing for fun)
    Anonym (Milfhunter) skrev 2018-05-22 19:10:41 följande:

Kör ni ofta utan gummi?

Bara med min man.
  • Anonym (Kinky_vi)

Finns alla typer på swingersklubbar och nog förekommer det att unga ligger med gamla. Vanligast är dock att just par söker sig till par i liknande ålder. Började som singel när jag var runt 40 och då blev det rätt mycket killar runt 25 och en hel del äldre män. Var nog inte ett medvetet val men kanske lite undermedvetet för att hålla det spännande men också lite för att hålla det på en rent sexuell nivå. Lite annat nu när jag och gubbeb besöker klubbar då blir det par i samma ålder som vi är i. Träffade gubben på en klubb för tio år sedan det känndes rätt från första stund.

• Noname00
    Anonym (Kinky_vi) skrev 2018-05-22 19:56:55 följande:

Finns alla typer på swingersklubbar och nog förekommer det att unga ligger med gamla. Vanligast är dock att just par söker sig till par i liknande ålder. Började som singel när jag var runt 40 och då blev det rätt mycket killar runt 25 och en hel del äldre män. Var nog inte ett medvetet val men kanske lite undermedvetet för att hålla det spännande men också lite för att hålla det på en rent sexuell nivå. Lite annat nu när jag och gubbeb besöker klubbar då blir det par i samma ålder som vi är i. Träffade gubben på en klubb för tio år sedan det känndes rätt från första stund.

Hur gamla är ni nu?
  • Anonym (Kinky_vi)
    Noname00 skrev 2018-05-22 20:48:15 följande:

Hur gamla är ni nu?

Jag är 54 och gubben är 63.
  • Noname00
    Anonym (Kinky_vi) skrev 2018-05-22 20:52:50 följande:
    Jag är 54 och gubben är 63.
    Häftigt!
  • Richard1986

Vi umgås socialt med människor i alla åldrar. Det har absolut hänt att vi gått på swingersklubb utan att vi haft sex under kvällen men bara umgåtts. Man gör som man vill och känner för. De flesta människorna i miljön är lika fördomsfria (eller ännu mer) och det är det som är så skönt.

När det gäller sex så har de flesta paren vi träffat varit I åldrarna mellan 30-45. Några enstaka par i 50 och 60-års åldern har vi också träffat för sex men det vanligaste är nog ändå att man har sex med par nära sin egen ålder och umgås enbart socialt med de övriga. Visst har vi våra favoritpar och favoritminnen men vi har ändå aldrig blivit riktigt besvikna. De flesta människorna som går på swingersklubb är väldigt lyhörda och nyfikna av sig.

Utseendemässigt finns det alla möjliga sorters människor. Alltifrån människor med alldagligt utseende till gym-freaks. Jag skulle inte nödvändigtvis bunta ihop orden fet och ful. De behöver absolut inte höra ihop. Gillar man inte varann på fler sätt än till utseendet så leder det sällan något mer än bara prat.

• Anonym (Kinky_vi)

Nu skall man passa sig för att för mycket generaliserande men lite mognare swingers är ofta rätt befriade från utseendfixeringar. Yngre swingers ser man oftare ganska tydligt välja andra par utifrån önskemål om en viss kroppsform och liknade. För vår del är det klart mycket viktigare att personkemin känns bra än om det råkar från finnas något kilo för mycket på kroppen. Har man pratat lite i bastun och bubbelpoolen och sedan sitter med en kall öl och småpratar lite och känner in varandra för och sedan kanske lägger en försiktig hand på någon annans gubbe för att kolla läget så försvinner snabbt funderingar runt kroppsform och andra små skavanker. Blir det sedan klartecken på att dra sig till något lekrum så är det dels rätt dämpad belysning och lust och kåthet betydet i det fallet mycket mer än eventuella kilon och om det är vältränade muskler eller inte.

Svar på tråden Ni som besöker swingersklubbar