• Tesslou

Hur mycket blöder man av yasmin-28???

Hej, är det någon här som tar Yasmin-28 som p-piller? Jag fick dem utskrivna idag av min hudläkare på grund utav min acne som blir värre och värre. Problemet är att jag vill börja ta dem nu men tar studenten om 25 dagar + åker på studentresa om en vecka, och jag är orolig för hur mycket blödningar jag kommer få. Vill börja ta dem nu för att se ok ut på studenten, men vill inte ha världens blödningar på studenten. Hur var dem för er och är det värt börja ta dem denna menscykel? Har väldigt mycket acne just nu är värt att tillägga, har även fått antibiotikatabletter + den starkare epiduon (kräm som läggs i ansiktet) idag som jag ska börja ta.

• Svar på tråden Hur mycket blöder man av yasmin-28???
  • FruNyfiken

Jag vet inget om Yasmine, men vid acne brukar man testa med Diane och det fungerar för många. Du kanske ska be om att få byta?

• Leigh

Hur man blöder av olika preventivmedel är olika för alla och svårt att förutse tyvärr. Såsom jag fått lära mig kan man börja med p-piller närsom i menscykeln (men är det inte på mensen första dag måste man använda ytterligare skydd vid sex 1v framåt). Jag har ätit yasmin 28 i många år och går från karta till karta utan uppehåll el sockerpiller och får bara spontan mens var femte månad ungefär, kraftigt reducerad dessutom. Jag hade inte acne när jag började, men problemhud som blev synligt bättre efter 1-2 månader. Men allt detta är ju också olika för alla. Grattis i förskott till studenten!

Svar på tråden Hur mycket blöder man av yasmin-28???