• Johnnyorange

    Vid vilken ålder slutade ni tycka det var roligt med pruttar?

    Jag kan fortfarande uppskatta prutthumor i vissa fall faktist. Pryda kvinnor som inte ens vill erkänna att pruttar existerar brukar ju även när de får barn uttrycka saker som "jasså lille bebben har det blivit lite pruttis i brallan." Så kanske de tycker det kan vara lite roligt innerst inne.



  • Svar på tråden Vid vilken ålder slutade ni tycka det var roligt med pruttar?
  • Anonym (kissåbajs)

    Jag är över 40 och skrattar fortfarande gott åt-bajs - och prutthumor. Men så har jag alltid varit rätt barnslig. Tror det kan bero på att jag inte fick leva ut på riktigt när man var i kiss-och-bajs-åldern som 4-5-åring.

  • Anonym (Aldrig)
    Johnnyorange skrev 2018-05-23 02:42:46 följande:

    Jag kan fortfarande uppskatta prutthumor i vissa fall faktist. Pryda kvinnor som inte ens vill erkänna att pruttar existerar brukar ju även när de får barn uttrycka saker som "jasså lille bebben har det blivit lite pruttis i brallan." Så kanske de tycker det kan vara lite roligt innerst inne.




    Jag är 24 och tycker fortfarande det är väldigt kul med pruttar och kiss o bajs . Har inte riktigt vuxit ifrån det . Haha
  • sextiotalist

    Kan inte ens minnas att jag någonsin tyckt det varit roligt

  • Anonym (kissåbajs)

    Men FL är forumet för fina flickor som inte fiser, de vågar inte släppa loss. Vi som är mer frigjorda vad gäller humor är inte så noga Flört

  • sextiotalist
    Anonym (kissåbajs) skrev 2018-05-23 08:46:52 följande:

    Men FL är forumet för fina flickor som inte fiser, de vågar inte släppa loss. Vi som är mer frigjorda vad gäller humor är inte så noga Flört


    Så att tycka kiss-och-bajshumor är detsamma som att vara frigjord.
    Jag är rätt säker på att det finns humor som jag uppskattar, som du inte uppskattar alls.
    Du vet väl att humor inte innebär att alla skrattar åt samma saker?
    Det som är roligt för en person, kan var urtråkigt för en annan och det är inte mer frigjort att tycka en vissa saker är roligt och något annat inte är det.
    Jag och sambon verkligen ogillar buskishumor, jag kan inte se det roliga i detta och letar bara efter en skämskudde, men min väldigt (och hon är pryd, riktigt pryd) nära väninna, skrattar så hon gråter. Inte dissar hon min humor (vi har annat som vi tycker är lika roligt) och inte jag hennes, vi accepterar att vi har olika uppfattningar.
  • Anonym (kissåbajs)
    sextiotalist skrev 2018-05-23 08:57:14 följande:
    Så att tycka kiss-och-bajshumor är detsamma som att vara frigjord.
    Jag är rätt säker på att det finns humor som jag uppskattar, som du inte uppskattar alls.
    Du vet väl att humor inte innebär att alla skrattar åt samma saker?
    Det som är roligt för en person, kan var urtråkigt för en annan och det är inte mer frigjort att tycka en vissa saker är roligt och något annat inte är det.
    Jag och sambon verkligen ogillar buskishumor, jag kan inte se det roliga i detta och letar bara efter en skämskudde, men min väldigt (och hon är pryd, riktigt pryd) nära väninna, skrattar så hon gråter. Inte dissar hon min humor (vi har annat som vi tycker är lika roligt) och inte jag hennes, vi accepterar att vi har olika uppfattningar.
    Kan man skratta åt kiss-och-bajs-humor är man frigjord, eftersom man frigjort sig från kravet att vara så stelt vuxen och förakta allt som är "barnsligt". Många skulle må mycket bättre om de vågade bejaka sin barnslighet. Jag brukar ofta skratta högt efter att jag lagt en riktig brakare, då det låter så roligt (men det luktar dock inte lika roligt). Ibland när jag står i kassakön brukar jag lägga av en smygare, och när lukten blir uppenbar för dem intill brukar jag stirra på någon äldre gubbe eller tant i kön för att liksom markera att det var han/hon som la den.

    Det är härligt att vara frigjord! Glad
  • Anonym (Aldrig)
    Anonym (kissåbajs) skrev 2018-05-23 11:33:58 följande:

    Kan man skratta åt kiss-och-bajs-humor är man frigjord, eftersom man frigjort sig från kravet att vara så stelt vuxen och förakta allt som är "barnsligt". Många skulle må mycket bättre om de vågade bejaka sin barnslighet. Jag brukar ofta skratta högt efter att jag lagt en riktig brakare, då det låter så roligt (men det luktar dock inte lika roligt). Ibland när jag står i kassakön brukar jag lägga av en smygare, och när lukten blir uppenbar för dem intill brukar jag stirra på någon äldre gubbe eller tant i kön för att liksom markera att det var han/hon som la den.

    Det är härligt att vara frigjord!


    Haha . Jag fick en pruttkudde när jag fyllde 18 :D
  • sextiotalist
    Anonym (kissåbajs) skrev 2018-05-23 11:33:58 följande:
    Kan man skratta åt kiss-och-bajs-humor är man frigjord, eftersom man frigjort sig från kravet att vara så stelt vuxen och förakta allt som är "barnsligt". Många skulle må mycket bättre om de vågade bejaka sin barnslighet. Jag brukar ofta skratta högt efter att jag lagt en riktig brakare, då det låter så roligt (men det luktar dock inte lika roligt). Ibland när jag står i kassakön brukar jag lägga av en smygare, och när lukten blir uppenbar för dem intill brukar jag stirra på någon äldre gubbe eller tant i kön för att liksom markera att det var han/hon som la den.

    Det är härligt att vara frigjord! Glad
    Jag kan nog bejaka barnet inom mig om jag har lust, men som jag svarade tidigare, jag har inte ens som barn uppskattat den humorn.
    Dessutom så tycker jag ditt sätt är rätt vidrigt mot andra, det har inte med barnasinnet, utan ren hänsynslöshet att förstöra omgivningen.
    Du är inte det minsta frigjord, eftersom du är så inne i ditt tänk att du inte har utrymme för andras tänk.
    Sedan bör man skilja på infantil och barnslig. Du är mer infantil än barnslig
  • Anonym (kissåbajs)
    sextiotalist skrev 2018-05-23 11:38:31 följande:
    Jag kan nog bejaka barnet inom mig om jag har lust, men som jag svarade tidigare, jag har inte ens som barn uppskattat den humorn.
    Dessutom så tycker jag ditt sätt är rätt vidrigt mot andra, det har inte med barnasinnet, utan ren hänsynslöshet att förstöra omgivningen.
    Du är inte det minsta frigjord, eftersom du är så inne i ditt tänk att du inte har utrymme för andras tänk.
    Sedan bör man skilja på infantil och barnslig. Du är mer infantil än barnslig
    Redan som barn var du torr och tråkig alltså? Ja det är inte mycket ni feminister på familjeliv uppskattar här i livet. Man tycker mest synd om er.

  • sextiotalist
    Anonym (kissåbajs) skrev 2018-05-23 12:35:25 följande:
    Redan som barn var du torr och tråkig alltså? Ja det är inte mycket ni feminister på familjeliv uppskattar här i livet. Man tycker mest synd om er.
    Haha, vad vet du om min humor?
    Jag är inte feminist och är allt annat är torr tråkig, jag bjuda mycket på mig själv (i rätt sammanhang). Bara för att man inte uppskattar din humor, så är man tråkig enligt dig.
    Du får gärna ha din humor för dig själv, men du kan inte kräva att andra uppskattar dina sk skämt.

    Jag skulle nog säga att innebär livet att man uppskattar kiss och bajs, då är det nog väldigt begränsat för dig.
  • Johnnyorange
    Anonym (kissåbajs) skrev 2018-05-23 11:33:58 följande:
    Kan man skratta åt kiss-och-bajs-humor är man frigjord, eftersom man frigjort sig från kravet att vara så stelt vuxen och förakta allt som är "barnsligt". Många skulle må mycket bättre om de vågade bejaka sin barnslighet. Jag brukar ofta skratta högt efter att jag lagt en riktig brakare, då det låter så roligt (men det luktar dock inte lika roligt). Ibland när jag står i kassakön brukar jag lägga av en smygare, och när lukten blir uppenbar för dem intill brukar jag stirra på någon äldre gubbe eller tant i kön för att liksom markera att det var han/hon som la den.

    Det är härligt att vara frigjord! Glad
    Det finns ju ett fåtal människor som njuter av doften med, trott eller ej.
Svar på tråden Vid vilken ålder slutade ni tycka det var roligt med pruttar?