• JuliaFV

    Min katt försöker ha ihjäl mig!!!

    Hej! Jag har en hankatt som är ca 1 år. Han är kastrerad.

    Det är såhär att han atackerar mig riktigt ordentligt, helt oprovocerat!

    Han sitter och tittar på mig, sen helt plötsligt från ingenstans så flyger han på mig och biter mig något så fruktansvärt och håller fast min arm med sina tassar och river och samtidigt slår han med bak tassarna (svårt att förklara).

    Jag får helt sjuka sår över allt på kroppen men mest på min arm. Hans bitande är inte lite och mjukt som katter kan göra när dom leker, utan detta känns som om han försöker ha ihjäl mig!

    Det har gått så långt att bara jag går förbi honom så biter han mig i benen! Han ger sig inte heller, går jag därifrån så springer han efter mig och jagar mig tills han får tag på mig. Känns som jag provat allt, jag går därifrån, jag säger till honom på skarpen men han vägrar ge sig...

    Det är bara mig han gör såhär med, han låter min sambo och dotter vara. Jag förstår inte vad det är jag gjort för att han ska göra såhär med mig!

    Vad är det för fel på honom? Vad ska jag göra?

  • Svar på tråden Min katt försöker ha ihjäl mig!!!
  • Anonym (Petra)

    Han kanske har ont någonstans och visar det på det här sättet? Det är ju möjligt att han är tryggast med dig och därför bara gör det mot dig. Ta honom til en veterinär eller ring Agrias veterinär om du har honom försäkrad i Agria. För jag hoppas att du har honom försäkrad?

  • Anonym (Kisen)

    Oj! Hemskt. Så kan du inte ha det. Sorry men jag garvade. Det blir ju en kul skräck-komedi. Kissen anfaller...

    Jag tror tyvärr katten är störd. Men jag är ingen expert.

    Hoppas det fixar sig!

  • Anonym (Oj)

    Oj, det låter...jobbigt. 
     
    Som någon över mig skrev, ta katten till en veterinär och se om han är sjuk på något sätt. 

  • HD2017dis

    Vi hade en sådan katt den bet alla och var extremt aggressiv i början när jag träffade min tjej.

    Jag gjorde så att när den bet tag i min hand, så stoppade jag in handen i halsen, dvs djupare ner. Såja ät lille misse. Låt inte storleken hindra dig.

    Efter en tid slutade den helt att bitas och var fortfarande inte helt okej i huvudet efter det men den gick att ha hemma i alla fall tills den dog.

  • viseversa

    Min kompis katt gjorde så på alla gäster men även på ägarna. Hon kunde ligga bakom ett hörn och lura och sen flyga fram och sätta alla klorna och tänderna i benen. Dom var hos vet. Tog en massa tester. Var inte sjuk. Hon var knäpp i huvudet. Beslutade att låta henne somna in. Dom skulle få barn och kan inte ha en katt som river och biter sönder barnet.

  • Johnnyorange

    Han kanske har rabies, det gör djur oprovocerat aggressiva.

  • Anonym (kattisen)

    Om katten bara gör så mot dig och inte alla så tror jag inte det är en störning? Jag hade nog först och främst skaffat en Feliway dosa till väggkontakten och se om det hjälpte.

    Och en vattenspruta med vatten. När katten flyger på dig så spruta vatten rakt i ansiktet på honom. De flesta katter avskyr det. Det gör att bitas/rivas=stort obehag men är inte farligt för katten.

    Han är liten och det kan ju hända att det är en lek, att han inte förstår hur ont det gör. Det kanske även kan hjälpa att skaffa en annan katt så de kan leka tillsammans och han känner när det går för långt.

    Hur gammal var han när han togs från sin mamma?

    (Du kan ju även klippa klorna på honom så länge)

  • Deen07

    Oj, nej så tror jag inte du vill ha din katt. Du borde ringa en veterinär och fråga om hjälp. Men det kan vara så att du har gjort något mot kissen? Som du kanske inte  ens vet om? Katten kanske bara försöker ge igen eller skydda sig eftersom han bara går på dig liksom. Men jag är ingen expert. Bästa tipset är att ringa en veterinär och be om råd.

  • Chloe b

    Fy, detta är min mardröm. Hoppas det löser sig för er båda. Kolla som andra sa med en veterinär.

    Önskar er lycka till.

Svar på tråden Min katt försöker ha ihjäl mig!!!