• Äldre 23 May 19:11
    2696 visningar
    9 svar
    9
    2696

    Så besviken på Fertinova Helsingfors

    Jag måste bara få skriva av mig. Jag är så himla besviken på Fertinova Helsingfors. 

    Vi påbörjade våra äggdonationer hos Fertinova i Åbo och var jättenöjda. Sedan lades den verksamheten ner och vi blev flyttade till Helsingfors. Efter det har i princip det mesta strulat. Läkare som inte ger tydliga besked, uppskjutna behandlingar, ogrundade anklagelser, missar hit och dit, tinar upp fel antal embryon m.m. m.m. Jag hade kunnat skriva en hel roman. Vi har verkligen känt oss behandlade som varor och inte som människor. De har knappt hälsat på oss när vi har varit där. Till slut bestämde vi oss för att vi inte orkade mer och bad dem slänga resterande embryon. Vi fyllde i en blankett för detta. Trots det och ytterligare tre tillsägelser så verkar de fortfarande inte ha slängt våra embryon!

    Nu har jag varit i kontakt med dem flera gånger i hopp om att dem ska ta till sig av kritiken och rimligtvis ge oss lite kompensation för en onödig resa som vi fick göra dit men de är inte medgörliga överhuvudtaget och kan inte alls se att de har gjort något som helst fel. Har till och med varit i kontakt med VD:n och inte heller han är nämnvärt intresserad av våra synpunkter.

    Finns det någon annan där ute som har råkat ut för något liknande? Känner mig bara så frustrerad och orättvist behandlad. Skulle inte rekommendera Fertinova i Helsingfors till någon.
  • Svar på tråden Så besviken på Fertinova Helsingfors
  • Äldre 23 May 19:40
    #1

    Men era stackare, precis som om det inte är tufft ändå! Tänkte bara tipsa om att ta kontakt med eggdonation friends för att se om inte de kan hjälpa er i saken! Vet att de reagerat och agerat när missnöjda patienter från InviMed kontaktat dem.

    Hur tänker ni gå vidare i ÄD processen?

  • Äldre 23 May 20:52
    #2

    Tack så mycket för tipset! Vad glad jag blir! Jag ska genast gå in på deras sida och läsa mer.

    Vi har faktiskt valt att lägga ner försöken att få ett till barn. Vi orkar inte slita och kämpa mer nu utan istället väljer vi att lägga fokus på den fantastiska son vi har och vara glada över honom.

  • Äldre 25 May 09:57
    #3
    nelleb skrev 2018-05-23 20:52:36 följande:

    Tack så mycket för tipset! Vad glad jag blir! Jag ska genast gå in på deras sida och läsa mer.

    Vi har faktiskt valt att lägga ner försöken att få ett till barn. Vi orkar inte slita och kämpa mer nu utan istället väljer vi att lägga fokus på den fantastiska son vi har och vara glada över honom.


    Ta hand om er son och var glad för honom! Hjärta
    Fick ni honom naturligt?
    Vi fick vår son med hjälp av ÄD, fertinova Åbo. Vi var nöjda med dem.

    Trevlig sommar på er {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (Vanta­n03)
    Äldre 29 May 17:24
    #4

    Även vi har mycket dåliga erfarenheter av Fertinova Helsingfors. Totalt oproffsigt på så många nivåer. Orkar inte ens beskriva allt som var konstigt och gick fel under våren. Har bestämt mig för att släppa det hela och gått vidare med en annan klinik i ett annat land. Det är en enorm skillnad i upplägg och bemötande.

  • Äldre 1 Jun 20:33
    #5
    Anonym (Vantan03) skrev 2018-05-29 17:24:46 följande:

    Även vi har mycket dåliga erfarenheter av Fertinova Helsingfors. Totalt oproffsigt på så många nivåer. Orkar inte ens beskriva allt som var konstigt och gick fel under våren. Har bestämt mig för att släppa det hela och gått vidare med en annan klinik i ett annat land. Det är en enorm skillnad i upplägg och bemötande.


    Har precis genomgått ÄD på Fertinova och har hittills inga negativa upplevelser, men blir förstås orolig när andra har det. 
    Har du möjlighet att beskriva lite vad dem har gjort fel? Så att vi kan vara uppmärksamma på detta...
  • Äldre 1 Jun 22:26
    #6
    Anonym (Vantan03) skrev 2018-05-29 17:24:46 följande:

    Även vi har mycket dåliga erfarenheter av Fertinova Helsingfors. Totalt oproffsigt på så många nivåer. Orkar inte ens beskriva allt som var konstigt och gick fel under våren. Har bestämt mig för att släppa det hela och gått vidare med en annan klinik i ett annat land. Det är en enorm skillnad i upplägg och bemötande.


    Vad tråkigt att höra att ni också har dåliga erfarenheter. Tyvärr kan de ju bete sig hur som helst och det kommer ändå alltid att komma nya patienter. Suck! 

    Vad bra att det känns bättre på den andra kliniken. Stort lycka till! {#emotions_dlg.flower}
  • Äldre 1 Jun 22:29
    #7
    Lillan15 skrev 2018-05-25 09:57:10 följande:
    Ta hand om er son och var glad för honom! Hjärta
    Fick ni honom naturligt?
    Vi fick vår son med hjälp av ÄD, fertinova Åbo. Vi var nöjda med dem.

    Trevlig sommar på er {#emotions_dlg.flower}
    Absolut, han är en fantastisk kille! Hjärta Vi fick faktiskt honom genom adoption för några år sedan samtidigt som vi hade påbörjat våra ÄD i Åbo. Då tog vi ett uppehåll och sedan har vi gjort några försök till med de embryon vi hade kvar i frysen. Vi var också nöjda med Åbo. Fruktansvärt synd att de lade ner den verksamheten.

    Trevlig sommar till er med!
  • Äldre 28 Jan 22:19
    #8

    Hej! Någon som kan rekommendera en annan bra klinik i Finland? Tack!<3

  • Anonym (Åbo)
    Mon 24 Jun 2019 21:31
    #9

    H


    SuzieZ skrev 2019-01-28 22:19:26 följande:

    Hej! Någon som kan rekommendera en annan bra klinik i Finland? Tack!<3


    Kan rekommendera Auraklinikka i Åbo - varma, personligt bemötande och, framförallt, superproffsiga.
Svar på tråden Så besviken på Fertinova Helsingfors