• Carl Jonsson

Är det någon som vill säga något?

Här om morgonen vid frukosten exploderade min brödrost i en blå blixt.
    Det var en brödrost av en äldre modell och den har alltid skänkt mig ro då jag hört att det dör fler människor av trasiga brödrostar än det dör folk av att hajar kommer och biter en, och jag är väldigt rädd för hajar.
    Händelsen fick mig hur som helst att bli lite svettig, då jag just var på väg att sträcka mig efter brödet. Mer än så tänkte jag inte på det för än jag senare var ute och cyklade och min cykel plötsligt small till. Oklart vad som var orsaken, men efter smällen var mitt bakhjul format som ett S och en eker var av. Ingen punka eller liknande och jag kunde cykla hem, om något lite snett.
    Väl hemma exploderar taklampan i hallen medans jag sitter och knyter upp mina skor. Vid det här laget börjar jag tycka det är märkligt mycket som hänt i samma stil och det slår mig att det kanske är någon som försöker säga mig något, jag menar naturligtvis ett spöke! Först funderar jag på om det är ett argt spöke som jagar mig eller någon som vill varna mig eller någon som bara vill ha kontakt (kanske en släkting som har dött utan att jag märkt det) men nu har jag kommit fram till att det nog är en varning! Varje händelse är ju i sig liksom en smäll eller nått man inte ska vara precis i, men det sker lite nära mig men inte just där jag är för ögonblicket. När cykeln pajade var jag till exempel utan varken cyklister eller bilar runt mig. Jag funderade på vad jag gör just nu i livet som någon kan vilja varna mig för eller om jag planerar nått som är nytt och kan gå fel och efter ett tag slog det mig, HUSET I BULGARIEN!
    Jag är nämligen mitt uppe i ett husköp. Huset ligger i norra Bulgarien och är mycket fint. När tanken slog mig att det var denna affär någon försöker varna mig för ändrades luften i rummet och jag blev övertygad att jag hade tänkt rätt.
    Kort därefter satte jag på radion och det första ordet som nämns är: BULGARIEN. (Det de pratade om handlade om europaparlamentet).

Problemet jag nu har är att jag är osäker lite på det här med spöken och sånt. Vad tror ni?

Övernaturligt
  • Svar på tråden Är det någon som vill säga något?
  • Anonym (Kisen)

Eh, du driver. Du e 20+ som jag. Sällan vi tror på spöken eller ska till att köpa hus. Haha, mig lurar du NOT.

Svar på tråden Är det någon som vill säga något?