• Zeldis

Är det fler som lätt får blåmärken?!

Ja.. Som det står i rubriken!!

Jag får så lätt blåmärken. Det räcker oftast att jag stöter emot något eller tex står på knä för länge så får jag blåmärken!!!
    Slår jag mig, blir det ofta rejält stora!

Hörde av någon att det kan bero på vitamin eller mineralbrist, men personen kom inte ihåg vad det var man hade brist på.

Vad tror ni det beror på? Kan man göra något åt det och i så fall vad? Eller är det bara jag som är klantig

• Svar på tråden Är det fler som lätt får blåmärken?!
  • yndra

Jag är likadan, ibland räcker det om nån petar på mig...

• Zeldis

yndra: Precis så är det för mig också ibland.. Nu på vintern går det ju bra, men det är inte så kul på sommaren. Blåfläckiga ben o kjol eller shorts är inte så snyggt tillsammans

• Jennie med ie

Jag kan hitta blåmärken på mig där jag inte ens vet att jag slagit mig...

Jag har pratat med min läkare om det, men allt annat verkar vara i sin ordning så hon är inte orolig.

• Zeldis

Jennie: Skön att höra att det kan vara så ändå, blir ju lite orolig att det ska vara något allvarligare

• mommy4you

Samma här, man behöver bara nudda mig ibland så har jag ett böåmärke. Hos mig går det i perioder då jag har jätte lätt för att få blåmärken sen kan det gå flera månader utan ett ända.

• Pompens mamma

Här är en till med samma problem, dock bara på benen, men som Zeldis säger: Hur himlarns snyggt är det på sommaren??
    När jag vaknade i morse kollade jag på mina ben och jag orkar inte ens räkna antalet blåmärken på mina ben, både stora och små.
    Nånting måste det ju gå att göra, det borde ju bero på nåt?

• Zeldis

Har ett hiskeligt fult blåmärke i knävecket!! nu.. Visserligen kommer det ifrån att jag slog i knävecket på jobbet. Men på en "normal människa" kanske det hade blivit ett vanligt blåmärke. Jag är blåsvart i hela knävecket!!

Är det någon annan än den person jag känner som hört att det beror på vitamin/mineralbrist?

• Pompens mamma

Jag har hört nåt liknande. Och att det ska "hjälpa" om man äter det vita som är med på clementiner?!

• Zeldis

Det vita på clementiner??!
    Kan ju vara värt att prova i alla fall!! Får skala lite mindre noggrant nästa gång jag äter clementin. Det borde ju vara samma med apelsin också kanske?

Svar på tråden Är det fler som lätt får blåmärken?!