• Emmms87

svaga plus som inte blir starkare...

Hej! Jag testade svagt positivt på graviditetstest i torsdags två dagar innan bim. På bim tog jag nytt test, fortfarande svagt plus. Tog även ett digitalt som visade "gravid 1-2".

Så gravid är jag. Men det stegrar inte. Nu är jag i v 4+4 och det är fortfarande lika svagt. 4 dagar efter bim.

När jag var gravid med min dotter så blev det starkt plus som stegrade fort. Vid min första graviditet, som slutade i missfall, var det likadant, stegrade fort.

Det är mycket därför jag är bekymrad, det missfallet var ett MA som pågick i 5 veckor med besök på sjukhus fram och tillbaka, cytotec i flera omgångar. Det gjorde ont och tog väldigt mycket psykiskt. Vill inte behöva genomgå det igen!

Betyder plus som inte blir starkare att det är missfall?

• Svar på tråden svaga plus som inte blir starkare...
  • JLES

Det enda du kan göra är att vänta, tyvärr.. :( Du kan ju höra av dig till behörig och göra HcG-prov med.

• Emmms87

Ja, jag hade tänkt ringa bm imorgon och fråga efter prov på hormonerna. Jag ringde i veckan för rådgivning, men då fick jag tid för inskrivning med orden "ett plus är ett plus". Jo. Men jag vill inte skrivas in i onödan, jag vill bara få missfallet överstökat. Är livrädd för ett till missfall, speciellt ett utdraget sådant. Jag vill bara veta att allt är bra, annars vill jag försöka igen så snart som möjligt. Är livrädd för cytotec, det var så hemskt sist.

Svar på tråden svaga plus som inte blir starkare...