• Anonym (Undrar)

Hur mycket och hur snabbt bildas ny sperma?

Jag undrar hur snabbt det bildas ny sperma efter en utlösning. Fylls det på direkt efter eller kommer inte allt ut när en man sprutar? Hur mycket sperma tillverkas så att säga? Det kanske skiljer mellan individer men finns det något som påverkar mängden?

Tacksam för info

• Svar på tråden Hur mycket och hur snabbt bildas ny sperma?
  • Anonym (Kisen)

Hej! Om jag runkar tre ggr i följd (halvtimme emellan) så kommer lite sagge även sista gången. En gång gjorde jag fem runk och det sista sprutet var typ tomt. Sen var jag tömd.

Jag tror det fylls på inom nån timme. Men sen vet jag att vätskan och spermierna är olika delar i blandningen. Kan inte den delen riktigt.

• Trollbeppe

Din manliga biologi släpper bara ut allt/nästan allt i en ejakulation i situationer där din sperma måste tävla mot andra mäns sperma, och det därför är viktigt att det är mycket sperma. Annars försöker den spara en mängd för att kunna befrukta fler. Det är en rest från långt innan vi ens krälade på land eller ens var däggdjur och agerade som en del fiskarter att inte ens ha sex, kvinnan släpper ut ägg och mannen skvätter sperma över äggen=klart.

Jag tror att man ibland kan se detta i gruppsex, gangbangs och liknande där det är flera män är med en kvinna. Det är mer spermakladd än vad antalet deltagande män borde kunna producera. Skulle man samla upp allt, mäta och sedan dela med antalet deltagande män skulle det sannolikt visa sig vara mer/enskild man än vad man kan mäta vid normala ejukalationer vid onani eller vanligt sex.

Din kropp börjar direkt producera mer om det finns lite eller är tomt. Hur lång tid detta tar vet jag ej.

• Anonym (Hahaha)
    Anonym (Kisen) skrev 2018-05-24 19:18:58 följande:

Hej! Om jag runkar tre ggr i följd (halvtimme emellan) så kommer lite sagge även sista gången. En gång gjorde jag fem runk och det sista sprutet var typ tomt. Sen var jag tömd.

Jag tror det fylls på inom nån timme. Men sen vet jag att vätskan och spermierna är olika delar i blandningen. Kan inte den delen riktigt.

Get a life!!
    Bygg modeller, kör bilbana eller starta frimärkssamling ...
    Det där låter ju fan bara tragiskt.
  • Trollbeppe
    Anonym (Hahaha) skrev 2018-05-24 19:57:02 följande:
    Get a life!!
    Så länge man bara testar sin kapacitet och inte runkar bort hela livet är det väl inte så tragiskt? Man är ju nyfiken på vilka gränser man har. Om jag löptränar tex. och springer en mil i behagligt tempo för det mesta, så vill jag ju ändå ibland testa vad min kapacitet är om jag pressar mig. Det här är samma sak.
  • Anonym (Undrar)
    Trollbeppe skrev 2018-05-24 19:41:49 följande:

Din manliga biologi släpper bara ut allt/nästan allt i en ejakulation i situationer där din sperma måste tävla mot andra mäns sperma, och det därför är viktigt att det är mycket sperma. Annars försöker den spara en mängd för att kunna befrukta fler. Det är en rest från långt innan vi ens krälade på land eller ens var däggdjur och agerade som en del fiskarter att inte ens ha sex, kvinnan släpper ut ägg och mannen skvätter sperma över äggen=klart.

Jag tror att man ibland kan se detta i gruppsex, gangbangs och liknande där det är flera män är med en kvinna. Det är mer spermakladd än vad antalet deltagande män borde kunna producera. Skulle man samla upp allt, mäta och sedan dela med antalet deltagande män skulle det sannolikt visa sig vara mer/enskild man än vad man kan mäta vid normala ejukalationer vid onani eller vanligt sex.

Din kropp börjar direkt producera mer om det finns lite eller är tomt. Hur lång tid detta tar vet jag ej.

Kan det där vara sant, att män som ?tävlar? kan producera mera sperma än på egen hand så att säga. Vart i cyklen känner kroppen av att jag måste producera mera? Går det tvinga fram på något sätt, utan att vara flera män på samma plats?
  • Anonym (Kisen)
    Anonym (Hahaha) skrev 2018-05-24 19:57:02 följande:

Get a life!!

Jag har ett kul liv med mycket bra i, har vänner, tjejer och bra jobb. Beskrev nåt intimt men skönt bara. Som du inte visste heller, tydligen.

Du e onödigt taskig utan att veta. Hur skulle det vara om du bidrog till dialogen själv istället för att gömma dig i skuggan och lätt kritisera. Vad har du egentligen för sorts liv. Respektera TS ämne. Chilla. Greja du med dina frimärken själv.
  • Anonym (Hahaha)
    Anonym (Kisen) skrev 2018-05-24 20:15:07 följande:
    Jag har ett kul liv med mycket bra i, har vänner, tjejer och bra jobb. Beskrev nåt intimt men skönt bara. Som du inte visste heller, tydligen.

Du e onödigt taskig utan att veta. Hur skulle det vara om du bidrog till dialogen själv istället för att gömma dig i skuggan och lätt kritisera. Vad har du egentligen för sorts liv. Respektera TS ämne. Chilla. Greja du med dina frimärken själv.
    Bytte bort mina frimärken för typ 35 år sedan ...
    Mitt bidrag till ämnet har du ju nyss läst - frågor på det??
  • Trollbeppe
    Anonym (Undrar) skrev 2018-05-24 20:09:09 följande:
    Kan det där vara sant, att män som ?tävlar? kan producera mera sperma än på egen hand så att säga. Vart i cyklen känner kroppen av att jag måste producera mera? Går det tvinga fram på något sätt, utan att vara flera män på samma plats?
    Jag vet inte om det är sant, jag repeterar bara vad jag har läst. Jag har aldrig sysslat med gangbang eller sådant själv så jag kan inte svara efter erfarenhet heller. Jag har knappt sett sådan porr heller (tycker mest det verkar rörigt och bökigt och rätt osexigt), så jag vet inte om det är mer sperma än i annan porr, även det har jag läst. Men det lät logiskt. En del av sperman är ju skydd från andra mäns sperma, och att då släppa ifrån sig en större sats när man sysslar med sådant, samt spara mer om man vet att man inte har konkurrens är ju smart rent biologiskt.

Jag tror inte de producerar mer, bara att det kommer större mängd.
  • Anonym (Kisen)
    Anonym (Hahaha) skrev 2018-05-24 20:20:59 följande:

Bytte bort mina frimärken för typ 35 år sedan ...

Mitt bidrag till ämnet har du ju nyss läst - frågor på det??

Du har ju inget att komma med nu heller. Varför läser du ens tråden, gamle sure man, om du inte klarar av att förhålla dig till ämnet? Du bidrar inte i diskussionen med din frimärkssamling eller din noja runt att onna och tömma. Jag beklagar om du haft ett sorgligt liv och nu försöker vara lustig. Rätt trist. Låt oss nu respektera TS ämne och tråd. Ge dig.
  • Anonym (Hahaha)
    Anonym (Kisen) skrev 2018-05-24 20:37:48 följande:
    Du har ju inget att komma med nu heller. Varför läser du ens tråden, gamle sure man, om du inte klarar av att förhålla dig till ämnet? Du bidrar inte i diskussionen med din frimärkssamling eller din noja runt att onna och tömma. Jag beklagar om du haft ett sorgligt liv och nu försöker vara lustig. Rätt trist. Låt oss nu respektera TS ämne och tråd. Ge dig.
    Antar att TS redan har runkat sig fram till sin egen statistik.......
    Ni får väl jämföra!
  • Anonym (Kisen)
    Anonym (Hahaha) skrev 2018-05-24 20:44:34 följande:

Antar att TS redan har runkat sig fram till sin egen statistik.......

Ni får väl jämföra!

Det ligger inte i mitt intresse. Jämföra kan du göra själv. Är det inte skumt att en snuskintresserad gubbe som du hänger i den här tråden hela tiden? Jag tror att du är nån sorts fluktare på oss. Oj.
  • Anonym (Hahaha)
    Anonym (Kisen) skrev 2018-05-24 21:28:09 följande:
    Det ligger inte i mitt intresse. Jämföra kan du göra själv. Är det inte skumt att en snuskintresserad gubbe som du hänger i den här tråden hela tiden? Jag tror att du är nån sorts fluktare på oss. Oj.
    Så kan man tro och tycka - är mest fascinerad av hur i helvete detta över huvud taget kan bli en tråd i ett forum. Lite så ...
Svar på tråden Hur mycket och hur snabbt bildas ny sperma?