• Sharper

    Möhippa...

    Någon mer här som nästintill vet att det inte blir någon möhippa? Min fästman kommer få en svensexa, jag vet då jag pratat med hand ena bestman. Jag däremot kommer troligtvis inte få någon möhippa. Och varför? Därför att dom som är bjudna är i princip min fästman kompisar med partner eller våra grannar och jag har bara bott här i 6 månader medan fästmnannen bott här i 10 år. Möjligtvis om min mamma, syster och mormor hittar på något (skulle uppskattas enormt!) Men ändå inget jag räknar med. Det är i sådana här lägen jag kan känna mig ensam. Förutom min syster har jag egentligen inga direkta tjejkompisar. De första från tonåren försvann när jag fick mina barn (med en annan man) och dom jag fått efter barnen kom lämnade mig när jag träffade min fästman och äntligen började vända mitt liv på rätt håll. Någon annan som vart i liknande sits?

  • Svar på tråden Möhippa...
  • EmberEyes

    Verkar ensamt att inte ha egna vänner alls sedan skol-tiden.
    Varför kan du inte tala om för mamma/syster att en möhippa är viktig för dig?

  • Sharper
    EmberEyes skrev 2018-05-26 05:51:16 följande:

    Verkar ensamt att inte ha egna vänner alls sedan skol-tiden.

    Varför kan du inte tala om för mamma/syster att en möhippa är viktig för dig?


    Det är egentligen inte möhippan i sig. Utan mest vetskapen om att min sambo har vänner som lägger ner tiden att ordna lite kul för honom. Men jag har inga som kan ordna för mig då jag inte har några, grannarna är jättetrevliga men har bara bott här ett halvår så inte kännt dom så länge eller så bra för den delen.
  • EmberEyes

    Jag förstår dig.
    I din sits hade jag nog pratat med mamma/syster/mormor i alla fall, även om det hade varit kul om de ordnade något på eget initiativ så tänker jag att ni kanske kan hitta på något skoj ihop ändå.

    Och kanske bjuda in de där grannarna, inte på möhippa direkt utan bara lite trevligt häng. Det är svårt att skaffa vänner som vuxen tycker jag, så det gäller att odla de kontakter man har, som grannar, arbetskamrater eller folk i hobby-gruppen om du är med i någon sådan. Du kanske inte hinner odla nära vänner i tid till bröllopet, men jag tänker att du förhoppningsvis har många år framför dig, och någonstans måste man börja.

Svar på tråden Möhippa...