• Hkan65

    Ingen bill umgås. Varken på jobb eller hemma!

    Börjar misströsta. Som det är idag så anordnas det AW:s på löpande band på jobbet. Inte en ända gång har jag varit tillfrågad att följa med. Utanförskap snackas det mycket om. Problemet är att inte ens vänner och sambo vill umgås över en så simpel sak som en god middag. Sambon säger att hon är så dålig på att komma med uppslag på vad vi kan göra. Men är det en AW på jobbet då flödar förslagen på vad man kan hitta på. Har pratat om detta med henne, men får ingen förståelse. Säger att visst kan vi hitta på sa2ler, men det får inte bli dyrt. Samtidigt kan hon lägga stora pengar på en AW utan att knysta, eller träff med före detta kollegor. Snacka om att länna sig värdelös som människa.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-05-29 01:27
    Likadant här som i mitt liv i övrigt. Många "läser" eller lyssnar, men ingen reagerar. Tyvärr är man en person som håller fasaden utåt, och inte visar hur man mår. Har t o m fått höra att min partner har gjort sig lustig över min situation när jag pratar med henne om att jag tycker jag är exkluderad från det mesta umgänget på jobbet och i mitt förhållande. Med sina vänninor. Jag har konfronterat henne med dessa uppgifter, men får bara oförstående kommentarer tillbaka. Älskar min partner, men som det är nu så kanske man får ta till en del metoder för att må bra för all framtid. Vill inte leva utan henne tyvärr.

  • Svar på tråden Ingen bill umgås. Varken på jobb eller hemma!
  • Roxwell

    Låter inte som någon rolig relation... hur kan hon inte vilja hitta på saker med dig? Jätte viktigt att kunna umgås tillsammans! Varför är man ens annars då tillsammans..?

  • Mullbär

    Låter hemskt! Att gå ut o roa sig med vänner o kollegor men inte kunna hitta på något med DIG, som är hennes partner. Ohållbart! Och ännu tristare att du inte får gehör när du försöker ta upp problemet.. Förstår att du mår dåligt. Försök nå fram till henne pånytt? Om hon fortsätter att köra över dig och inte bryr sig om att du mår dåligt pga hennes beteende så är hon ju rent ut sagt en jävligt kass partner.. Hon borde prioritera DIG och inte arbetskamrater... Du borde inte finna dig i att bli behandlad så.. 

    När det gäller dina jobbkollegor kanske du behöver va lite på själv, o inte bara vänta på att dom ska dra med dig. Speciellt om de nu har en inrutad rutin.. Kan känna igen mig i detta också.. Tog över 1 år innan folk i byggnaden lärde sig mitt namn o började hälsa på mig.. O då var jag ändå på och hejade både på jobb o om jag sprang på dom på stan.. Snacka om att känna sig osynlig.. 

Svar på tråden Ingen bill umgås. Varken på jobb eller hemma!