Gravida i Skåne
Hej!
Har vi några gravida i Skåne som vill följas åt?
Jag är i vecka 21 snart och väntar vårt första barn
Hur mår ni andra i vecka 20-21? Har ni också växtvärk som kommer och går? Har ni börjat känna av er bebis?
Hej!
Har vi några gravida i Skåne som vill följas åt?
Jag är i vecka 21 snart och väntar vårt första barn
Hur mår ni andra i vecka 20-21? Har ni också växtvärk som kommer och går? Har ni börjat känna av er bebis?
Hej!
Vad kul! Jag är i v 20 och väntar också vårt första barn. Var på RUL i veckan och fick se att vi väntar en liten flicka (precis som vi trodde). Har känt henne lite då och då senaste veckorna, ofta när vi ska sova och jag ligger på sidan. Fick en gravidkula (sånt halsband) av maken när jag fyllde år för en månad sen som jag tror hon reagerar på ibland.
När det gäller växtvärk har det innan mest varit lite hugg då och då men i torsdags fick jag skitont när jag stod upp så var mest sittandes den dagen. Kände inget alls igår så hoppas att det lugnar sig igen...
Hej! Också i vecka 21 här och går in i 22 i morgon :) Bor i Malmö å första barnet.
Var bor ni någonstans?
Mår bra, trött till förbannelse å lite ont i ryggen ibland å halsbränna men annars tipp topp!
Efter två försök till RUL fick vi äntligen kollat allt i måndags på andra försöket å fick även veta det blir en flicka :) Total chock då vi var inställda på pojke men nu börjar chocken lägga sig. Bara glad efter två mf å massa skit att vi äntligen kommit så här långt å har en frisk tös i magen <3
Börja känna rörelser lite lätt i v19 å sen regelbundet i v20 å nu börjar d verkligen öka i styrka!
Jag flyttade till Skåne tidigare i år och är gravid med tredje barnet ???? har rul nästa vecka!
Gravid med första barnet i Malmö, vecka 20 (19+3).
RUL förra veckan och troligvis väntar vi en liten tjej
Vilket MVC går ni på?
Gravid med första barnet i Malmö, vecka 20 (19+3).
RUL förra veckan och troligvis väntar vi en liten tjej
Vilket MVC går ni på?
Bor i Lund! V.26 och första barnet!
Hej! Också i vecka 21 här och går in i 22 i morgon :) Bor i Malmö å första barnet.
Var bor ni någonstans?
Mår bra, trött till förbannelse å lite ont i ryggen ibland å halsbränna men annars tipp topp!
Efter två försök till RUL fick vi äntligen kollat allt i måndags på andra försöket å fick även veta det blir en flicka :) Total chock då vi var inställda på pojke men nu börjar chocken lägga sig. Bara glad efter två mf å massa skit att vi äntligen kommit så här långt å har en frisk tös i magen <3
Börja känna rörelser lite lätt i v19 å sen regelbundet i v20 å nu börjar d verkligen öka i styrka!
Vi var också inställda på pojke, eller jag var. Men det är en liten aktiv flicka. Vill ha september nuuu så bi får träffa henne!
SÅ roligt att vi är fler som får bebisbesök i oktober ???????? har ni börjat förbereda något? handlat vagn? kläder?
Själv har jag börjat bli lite orolig för själva förlossningen. Försöker tänka lugnt och logiskt men ibland tar hormonerna över!!! :))
Haha ja det blev en riktig kalldusch men lycklig oavsett :) Dock har jag inte riktigt knutit an än känner jag för jag längtar inte till bf.... Fortfarande rädd då jag normalt har problem med stora förändringar men jag vet d kommer gå bra men blir bara rädd när saker liksom är permanent. Tänk om jag suger? Tänk om jag skadar ungen? Tänk om jag inte knyter an?
Trivs med å va gravid. Nyckeln för mig ör repetition, till slut blir d inte okänt så jag behöver alla veckor jag kan få för å hinna mogna tills 6/10 haha
Jag har känt mig ganska säker på en tjej så det var kul (även om det hade kvittat fullständigt).
Har nu börja inhandla gravidkläder, eller ja, shorts. Resten går fortfarande i normala (större) storlekar. Ett tips är HM på Nova Lund om ni vill prova mammakläder i butik. De hade stort sortiment. Flera av shortsen finns i andra modeller på nätet så jag beställde hem något par i en annan färg än de jag handlade i butiken :)
Den där växtvärken (ligimenten) i magen har inte gett med sig dock... Funderar på att skaffa mig någon gravidgördel eller nåt sånt. Är det någon som har provat det? Verkade finnas på Jättekul i Lund så tänkte kika där. Tycker det är så svårt med storlekar på nätet.
Jag har känt mig ganska säker på en tjej så det var kul (även om det hade kvittat fullständigt).
Har nu börja inhandla gravidkläder, eller ja, shorts. Resten går fortfarande i normala (större) storlekar. Ett tips är HM på Nova Lund om ni vill prova mammakläder i butik. De hade stort sortiment. Flera av shortsen finns i andra modeller på nätet så jag beställde hem något par i en annan färg än de jag handlade i butiken :)
Den där växtvärken (ligimenten) i magen har inte gett med sig dock... Funderar på att skaffa mig någon gravidgördel eller nåt sånt. Är det någon som har provat det? Verkade finnas på Jättekul i Lund så tänkte kika där. Tycker det är så svårt med storlekar på nätet.
Vilken vecka är du i! Bor du i Lund? :)
Nä den där ligamentsmärtan är envis.. jag har haft ett bälte p.g.a foglossning.
SÅ roligt att vi är fler som får bebisbesök i oktober ???????? har ni börjat förbereda något? handlat vagn? kläder?
Själv har jag börjat bli lite orolig för själva förlossningen. Försöker tänka lugnt och logiskt men ibland tar hormonerna över!!! :))
Det är väl inte så konstigt. Jag hade svårt att knyta an innan vi visste könet. Kallade henne för Den.
Jag tror många med sig har de känslorna, kommer jag vara tillräckligt? Det gäller att ta en dag i taget och veta att det är okej att inte älska att bli förälder. Att det inte faller sig naturligt för alla och att det kan ta tid innan man tar till sig den lilla.
Det är toppen när man hör föräldrars ärliga sida av att vara förälder. Att det faktiskt är jobbigt och svårt inte bara gulligull som man ser på instagram!
Går också på Emma/Cura, supernöjd hitintills trots inte jättemånga besök ännu (Informationsträffen, KUB, Inskrivning och RUL).
Var ju på mitt RUL förra veckan men redan nu längtar jag efter nästa besök så man i alla fall får höra hjärtljuden lite
Vilken BM går du till, vi går hos Catarina.