• Anzil

    Min hobby om att då och då vara statist

    Hej!

    Jag har råkat hamna i ett litet trevlig hobby. Där jag ibland blir uppringd eller får höra att det sökes statister och liknade, som jag ibland kontaktar om det känns som något för mig.

    Det som jag har märkt är att många av dessa människor brukar endast prata om sig själva och i munnen. Ibland känns de som falska människor, som om de hittar på eller överdriver om saker. Inte att de nödvändigtvis är arroganta men ändå talar på ett vis sätt som om de försöker imponera eller låta som om de är märkvärdiga.

    Vissa av de gör sig till och tror sig kommer få skratt ifrån andra medan andra känns bara som om de inte är sig själva.

    Jag undrar varför det är så vanligt i sådana sammanhang. Jag har tidigare varit medlem i en teaterförening och då har jag inte märkt av sådant.

    Jag har även extrajobb och även tidigare jobbat i butiker m.m. Och sådana människa har inte heller synts till.

    Utan oftast i en liknade aktivitet som statist eller vad som. Så är det som om dessa människor dra sig ditåt.

    Varför är det så?

    Jag är bara nyfiken och jag har egentligen egna teorier. Men jag vill inte ta upp de. Utan jag vill i första hand höra ifrån andras tankar och se om vi är på samma tankebanor och har detsamma teorier.

    Jag tycker själv det är intressant hur likasinnade människor bär på samma intresse. Ganska fascinerade egentligen!

Svar på tråden Min hobby om att då och då vara statist