• Trullis82

Gravid 1-2 veckor o mensblödning

Hej där!

Jag var helt inställd på att inte vara gravid då mina blödningar kom igång. O jag har väldigt rikliga blödningar.

Men idag gjorde jag ett test som visar gravid 1-2 veckor.

Ringde 1177 o frågade o hon sa att det e svårt att säga såhär tidigt. Så länge jag mår bra är det bara att avvakta

Någon mer som haft liknande el är det så att jag nästan kan räkna med tidigt missfall?

• Svar på tråden Gravid 1-2 veckor o mensblödning
  • emhu

Som 1177 sa, svårt att veta såhär tidigt. Många kan ju blöda som vanligt på beräknade mens och ändå vara gravida. Ta ett till test om en vecka och se om testet blir starkare är nog mitt enda tips.

• T90

En till gravid här som blött. Dock liten blödning som avstannade snabbt. Är i 4+2 idag och blödde 3+6. Mvc sa att det är omöjligt att säga varken bu eller bä nu och att man inte ska ta några test då det inte säger så mycket. Man blir bara ledsen och förvirrad om det visar svagt tex. Hormoner kan ju ligga kvar hur det än ligger till. Tycker mina symtom var starkare innan den lilla blödningen men vet inte längre vad som är inbillning eller sanning... Håller tummarna för dig!

• Trullis82
    T90 skrev 2018-05-26 14:27:18 följande:

En till gravid här som blött. Dock liten blödning som avstannade snabbt. Är i 4+2 idag och blödde 3+6. Mvc sa att det är omöjligt att säga varken bu eller bä nu och att man inte ska ta några test då det inte säger så mycket. Man blir bara ledsen och förvirrad om det visar svagt tex. Hormoner kan ju ligga kvar hur det än ligger till. Tycker mina symtom var starkare innan den lilla blödningen men vet inte längre vad som är inbillning eller sanning... Håller tummarna för dig!

Okej. När får du kolla då? Så den lever o finns kvar
  • T90

Tidigt ultraljud är planen så blir en väntan på några veckor. Men jag tänker att störtfloden hinner komma innan dess, att symtomen kommer försvinna mer eller att det skulle vara dött på vul. Har bara en graviditet sedan tidigare, MA, så har noll hopp från början.

Svar på tråden Gravid 1-2 veckor o mensblödning