• Anonym (Anonym)

Är min lärare tänd på mig?

Jag är 14 år, går i 7an, och allt började med att vi skulle få en ny lärare i början av 7an efter sommarlovet. Han var som en vanlig lärare från början och ja som vanligt, men sen märkte jag efter 4 veckor att han kollar på mig hela tiden, men det var ju som inget då, jag tänkte bara ?han kollar väl på alla säkert?. 1 vecka efter jag märkt det så varje gång han gick bredvid mig så strök han mig på ryggen, det var ganska obehagligt och det är fortfarande det.. Nu tänker ni säkert ?men det är inte så farligt?. Men vi hade ett viktigt prov i NO, och jag kan ingenting, och det är mitt sämsta ämne, han såg att jag intr hade skrivit något när det nästan var slut, för jag såg hur han kollade sådär, men då gick han mot mig och ställde sig nära mig och höll på min axel som var längst bort från han om ni fattar, sen kollade han på mig och viskade ALLA svar till mig.. det var ju bra för mig, men att själva läraren sa alla svar till mig. Men iallafall började han vilja prata med mig och hitta på jätte konstiga anledningar att gå till ett litet rum bara vi två hela tiden, och vi får inte ha mobilerna i skolan, och en gång såg han jag och 4 kompisar ha mobilerna och han sa till alla först, men vi vägrade, då skällde han på dom men inte mig, och tog deras mobiler men han tog inte min? Jag använder den hela tiden men han bryr sig inte? Och mina betyg var inte bra, och han visste att jag hade panik över dom så han sa inget till mina föräldrar. När han pratar med mig så kollar han inte i mitt ansikte, han kollar lite längre ner, och när vi pratar ställer han sig jätte nära mig och en gång kramade han bara mig i dedär lilla rummet? Vad ska jag göra?? Borde jag prata med någon?? Inbildar jag mig?? Vad håller han på med?? Kan någon snälla svara..

• Svar på tråden Är min lärare tänd på mig?
  • Anonym (.)

Så mitt under ett prov så viskade läraren alla rätta svaren till dig? Det är ju helt ologiskt, alla borde se det, och han kan ju fulrätta provet o ge dig rätt i efterhand i alla fall?

Är du seriös trots allt så prata med en annan lärare eller rektor o berätta lite om vad som hänt.

• Anonym (Anonym)

Det är seriöst, jag sitter också längst bak i hörnet i klassrummet, och vi sitter enskilt på prov, alltså en bit ifrån varandra, och varje gång nån pratar om en kille eller något med mig så kommer han och ska fråga vem och sånt.

• Anonym (Anonym)

Det är seriöst, jag sitter också längst bak i hörnet i klassrummet, och vi sitter enskilt på prov, alltså en bit ifrån varandra, och varje gång nån pratar om en kille eller något med mig så kommer han och ska fråga vem och sånt.

• Anonym (Anonym)

• Anonym (Hm)

Ja då har du ju många vittnen i alla fall. De måste dessutom ha hört det också. På prov är det ju helt tyst i klassrummet.

• Anonym (M)

Finns det någon annan lärare eller vuxen på skolan som du känner att du litar på och kan prata med? Gå till den personen isåfall, berätta precis vad du berättat här. Om du tycker det är jobbigt att berätta så kan du skriva det och låta personen läsa det istället. Hur din lärare beter sig mot dig är inte okej alls på något sätt, han beter sig väldigt illa och får inte hålla på som han gör. Det är viktigt att du berättar för en annan vuxen, någon på skolan gärna och även till dina föräldrar om du känner att du kan prata med dem. 

• Spagettimonstret

Hej TS.
    Läraren agerar fruktansvärt fel. Jag tycker du ska prata med någon (föräldrar/rektor/mentor etc) innan detta går längre. Du är ett barn och ska inte utsättas för din lärares närmanden.

Problemen du har med NO kan lösas på annat sätt som inte gör dig beroende av slemmet. T.ex. kanske ni kan anlita läxhjälp eller att du kan be en annan, normal lärare om hjälp när det är något du inte förstår.

• Anonym (Anonym)
    Spagettimonstret skrev 2018-05-26 23:42:59 följande:

Hej TS.

Läraren agerar fruktansvärt fel. Jag tycker du ska prata med någon (föräldrar/rektor/mentor etc) innan detta går längre. Du är ett barn och ska inte utsättas för din lärares närmanden.

Problemen du har med NO kan lösas på annat sätt som inte gör dig beroende av slemmet. T.ex. kanske ni kan anlita läxhjälp eller att du kan be en annan, normal lärare om hjälp när det är något du inte förstår.

Jag är rädd för vad mina föräldrar ska tänka och dom förstår inte mig så bra heller, mina vänner vet om det, men vet inte vem annars jag ska säga till för läraren är min mentor.
  • Spagettimonstret
    Anonym (Anonym) skrev 2018-05-26 23:53:05 följande:
    Jag är rädd för vad mina föräldrar ska tänka och dom förstår inte mig så bra heller, mina vänner vet om det, men vet inte vem annars jag ska säga till för läraren är min mentor.

Rimligen borde de bli förbannade på läraren.

Finns det någon annan lärare på skolan som du litar på? Eller kuratorn kanske? Du kanske kan ta med en kompis som kan stötta dig.

• Anonym (M)
    Anonym (Anonym) skrev 2018-05-26 23:53:05 följande:
    Du kan gå till vilken vuxen som helst som arbetar på skolan som du känner förtroende för. Kanske en annan lärare du har i något annat ämne, kuratorn - vem som helst egentligen. De är skyldiga att göra något åt saken om du berättar för dem, skulle de inte göra det så går du till en annan vuxen inom skolan. För det är helt helt helt fel vad han gör och han får inte göra som han gör mot dig. 
  • Anonym (A)
    Spagettimonstret skrev 2018-05-26 23:42:59 följande:
    Hej TS.

Håller med
Svar på tråden Är min lärare tänd på mig?