• Liv 1

När under graviditeten har första dropparna bröstmjölk kommit?

Hej Jag undrar om bröstmjölk under graviditet, Jag kunde nänligen klämma ur råmjölk ur brösten samma dag som jag fick plusset på stickan- låter inte det lite väl tidigt? Jag har två barn sen tidigare och med det första så kunde jag aldrig få ur någon bröstmjölk under grav och med den andra så fick jag ur någon droppe i vecka 28-30 nångång så jag är ju inte en sån som får fort mjölk i brösten. Jag tycker att det är konstigt i alla fall och jag undrar om det finns någon fler som jag? Jag kanske ska tillägga att jag är i vecka 5 enligt mina beräkningar är lite osäker på befrutningstillfället så jag ska på ul och tidsbestämma på två veckor. fast så mycket kan det inte misstämma då det är tredje barnet så börjar det ju synas väldigt snabbt.

• Svar på tråden När under graviditeten har första dropparna bröstmjölk kommit?
  • bambigirl

Jag kunde klämma vätska (mjölk) ur mina bröst innan jag blev gravid, alltså långt innan. men sen jag blev gravid har jag inte kunnat det alls. Känns lite tvärtom...

• Liv 1

Jaha vad skumt! Innan du blev gravid... hur kan det komma sig? var den vätskan gul som råmjölken då eller var den genomskinlig?

• Mizz

Jag fick i v. 28, är i v. 33 nu.

• monken

Jag hade jätteproblem med mitt första barn för den verkligen rann mjölk redan i fjärde månaden, med min yngsta gick det bättre fast nog fanns det mjölk tidigt. Jag kan klämma ur "grejs" nu fast det var länge sen jag slutade amma. Tror inte det är mjölk utan nått annat (fast vad vet jag inte *s*)

• Maja21

jag är väl med lite tidig. i v.18 började det komma lite råmjölk(gulaktigt) det gör det fortfarande men har även kommit riktig mjölk! är i v.19 nu! Vill inte börja läcka redan!

• Malinski 82

Det började i v 15...sen rann det på...läckte som bara den, men så hade jag mycket mjölk att ge min son redan första dagen...

Eftersom du varit gravid tidigare "minns" ju kroppen vad som händer med alla nya hormoner, så det är väl inte omöjligt att den helt enkelt testar kanalerna direkt...

• Sara K

Runt v 20 förra gången, nu hann jag inte sluta amma innan jag blev gravid igen, utan slutade för en vecka sen, (är nu i v 18-19) så jag kommer väl ha mjölk hela tiden skulle jag tro!!

• Becka

Kommer inte riktigt ihåg vilken vecka, har det uppskrivet ngn stans men... Vill minnas att det var efter jul, så ca v 22. Ibland kommer det bara ett par droppar och ibland "forsar det". i början av denna veckan var första gången jag vaknade med blöt pyjamas-tröja. Hindras lätt av en fast BH.
    kan även handmjölka ut droppar.

• Maroschka

Det tokrann i v 18 och bra många vaeckor framåt. Blev stora fläckar på lakanet. Men nu efter v 330 har det nästan helt slutat...knepigt!

• Annis76

Har inte läckt något alls är nu i v.38. Har inte försökt klämma ut något heller.

Svar på tråden När under graviditeten har första dropparna bröstmjölk kommit?