• Anonym (Ts)

Kan inte se allt i min journal på 1177. Vad göra?

Jag har 1177 e-tjänster så jag kan läsa min journal på internet , men jag kan bara se en liten del av den jämfört med vad läkare och sjuksköterskor kan se när jag varit på sjukhuset. Det står på 1177 att vaccinationer, anteckningar , provsvar, mödravård m.m visas på 1177 i mitt län men jag har ändå inte tillgång till alla provsvar och anteckningar bara vissa och vaccinationer och mödravård ser jag inte alls (förutom vissa provsvar hos mödravården men långt ifrån alla provsvar som är tagna där) hur kommer det sig??!

• Svar på tråden Kan inte se allt i min journal på 1177. Vad göra?
  • Anonym (Helen)

Vet inte hur det är i din sjukvårdsregion, men här är sjukvårdens administrativa personal (sekreterarna som antecknar ned provsvar och läkares och annan sjukvårdspersonals kommentarer) sjukt överbelastade, vilket innebär att det kan ta månader innan allt är inkommit i journalen. Är det något specifikt provsvar man vill ha reda på får man ringa per telefon.

Så, ser du det inte kanske det helt enkelt beror på att det inte förts in i journalen ännu.

• Anonym (Ts)
    Anonym (Helen) skrev 2018-05-27 14:10:15 följande:

Vet inte hur det är i din sjukvårdsregion, men här är sjukvårdens administrativa personal (sekreterarna som antecknar ned provsvar och läkares och annan sjukvårdspersonals kommentarer) sjukt överbelastade, vilket innebär att det kan ta månader innan allt är inkommit i journalen. Är det något specifikt provsvar man vill ha reda på får man ringa per telefon.

Så, ser du det inte kanske det helt enkelt beror på att det inte förts in i journalen ännu.

Men allt måste väl föras in i journalen? Det står inget om att det är överbelastat.. vilket landsting tillhör du?
  • Anonym (M)
    Anonym (Ts) skrev 2018-05-27 14:16:38 följande:
    Men allt måste väl föras in i journalen? Det står inget om att det är överbelastat.. vilket landsting tillhör du?
    Det kan vara en viss fördröjning innan saker syns i journalen, utöver det syns inte alla journaler. Olika i olika landsting gällande vilka avdelningar/slags mottagningar som syns i 1177. Därtill är inte alla mottagningar anslutna, även fast den typen av mottagning är "okej" i det landstinget. 

Jag tillhör och har tillhört två olika landsting, Dalarna och Stockholm. I Dalarna är det färre typer av mottagningar anslutna till 1177, i Stockholm fler typer däremot var t.ex. inte min förra VC det, fastän de kunde ha vart det.
  • Anonym (M)
    Som tillägg, ja - allt måste föras in  i journalen. Men allt i journalen dyker inte upp i 1177, då måste man gå till den mottagning där man fick behandlingen och begära ut sin journal istället.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (M) skrev 2018-05-27 14:52:36 följande:

Det kan vara en viss fördröjning innan saker syns i journalen, utöver det syns inte alla journaler. Olika i olika landsting gällande vilka avdelningar/slags mottagningar som syns i 1177. Därtill är inte alla mottagningar anslutna, även fast den typen av mottagning är "okej" i det landstinget. 

Jag tillhör och har tillhört två olika landsting, Dalarna och Stockholm. I Dalarna är det färre typer av mottagningar anslutna till 1177, i Stockholm fler typer däremot var t.ex. inte min förra VC det, fastän de kunde ha vart det.

Men det står ju i mina e-tjänster vad som är anslutet till den journalen som jag kan läsa och det är både mvc, vaccinationer, provsvar, anteckningar m.m men jag kan fortfarande inte läsa alla provsvar och anteckningar ändå och vaccinationer syns inte alls
  • Anonym (M)
    Anonym (Ts) skrev 2018-05-27 14:54:55 följande:

Men det står ju i mina e-tjänster vad som är anslutet till den journalen som jag kan läsa och det är både mvc, vaccinationer, provsvar, anteckningar m.m men jag kan fortfarande inte läsa alla provsvar och anteckningar ändå och vaccinationer syns inte alls

Som sagt, det kan vara fördröjningar ibland. Det finns i din journal, men har inte lagts in på 1177 än.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (M) skrev 2018-05-27 14:58:05 följande:

Som sagt, det kan vara fördröjningar ibland. Det finns i din journal, men har inte lagts in på 1177 än.

Borde det inte stå något om fördröjningar isåfall i journalen?
  • Anonym (M)
    Anonym (Ts) skrev 2018-05-27 15:07:43 följande:
    Borde det inte stå något om fördröjningar isåfall i journalen?
    Nej, det behöver det inte göra. Har för mig att det redan står på 1177 att det kan ta tid innan det syns i 1177. Men om det är något specifikt du undrar över är det nog lättast och bäst att bara höra av dig till den mottagningen isåfall. 
  • Anonym (J)
    Hej! Allt förs in i journalen men alla kommuner och län gör inte allting publikt. Du kanske t.ex kan hitta uppgifter om att du har varit där och där men du ser inte innehållet. Det kan du begära face to face, dock. Det har ingenting med fördröjningar att göra. Det är bara olika sekretess. Jag bor t.ex i Halland och här syns urinprov, blodprov m. bedömning men gör jag ett ultraljud står det bara att jag har varit där och inte vad som sågs, hände etc. Det är privata journalföringar. Mvh!
Svar på tråden Kan inte se allt i min journal på 1177. Vad göra?