Rengöra ugn?
Hur rengör man bäst en ugn när "inget fungerar"? Jag har testat ättika och bakpulver och vanliga rengöringsmedel men det biter inte.
Hur rengör man bäst en ugn när "inget fungerar"? Jag har testat ättika och bakpulver och vanliga rengöringsmedel men det biter inte.
Har du testat såpa?
Första tipset på den här sidan:
lantliv.com/lantkok/3-effektiva-tips-for-att-rengora-ugnen-utan-kemikalier/
Jag använder såpa först och främst. Ibland räcker inte det på alla ställen och då använder jag svinto.
Tandkräm!
Smeta in, blöt upp, gnugga. Ingen värme och luktar inte direkt äckligt efter;)
Finns sån där ugnrengöringsmedel som är superfrätande och supereffektivt.
Jag använder såpa först och främst. Ibland räcker inte det på alla ställen och då använder jag svinto.
Tandkräm!
Finns sån där ugnrengöringsmedel som är superfrätande och supereffektivt.
Man byter ut ugnen mot en med pyrolysfunktion och bränner bort skiten till aska Bästa köpet vi gjort!
Är det glaset på luckan som har fastbränd smuts på sig så kan man använda ett rakblad efter att ha såpat/blött upp ugnen.
Man byter ut ugnen mot en med pyrolysfunktion och bränner bort skiten till aska Bästa köpet vi gjort!
Är det glaset på luckan som har fastbränd smuts på sig så kan man använda ett rakblad efter att ha såpat/blött upp ugnen.
Tandkräm!
Såpa har jag testat, det hände ingenting..Jag har hört att man förstör ugnen med svinto så det vågar jag inte testa =/Fungerade inte för mig =/Det är kanske något sådant där supergiftigt man får använda då...Sambon ville köpa det från början och skrattade åt mig när jag pratade om ättika,bikarbonat,såpa mm men får kanske ge honom rätt ändå..