• Alexiieee

Graviditetssymptom

Det här gjorde mina misstankar om att jag var gravid och så var det. : )

Gravidsymptom

1. pms

2. gasig mage, svullen, förstoppad under längre tid

3. ont i magen flera dagar över 7 och mer

4. utebliven mens (säkert tecken)

5. karusellyrsel

6. ömma bröst

7. vit sekret

8. tandvärk

9. tryck i örat (ont)

10. illamående

11. trött och väldigt förvirrad

• Svar på tråden Graviditetssymptom
  • Alexiieee
    Becca96 skrev 2018-05-28 13:30:47 följande:

Hej hur långt efter bim fick du plusset? Väntar på min mens :)

Jag väntade 7 dagar. Tog clear blue test dom är bäst. : )
  • Alexiieee
    Alexiieee skrev 2018-05-28 20:05:49 följande:

Kan tillägga att första veckan hade jag inga symptom alls. Kände ingenting. Var stensäker på att mensen skulle komma med min gasiga mage. Nu är jag i v 7 och ingen mens syns till så testet stämmer väldigt bra ????
  • Alexiieee

Kan tillägga att första veckan kände jag ingenting alls. Var stensäker på att mensen skulle komma med min gasiga mage och mensvärk.en när jag hade mensvärk i 7 dagar och ingen mens kom började jag fundera. Nu är jag i v 7 och ingen mens syns till så testet stämmer väldigt bra

• Corneliass
    Becca96 skrev 2018-05-28 22:57:58 följande:

Okej jag är bim+17 idag, ingen mens och negativrt :/ massa symptom

Kan det inte vara skengraviditet då? :/ 
  • Alexiieee
    Corneliass skrev 2018-05-28 23:14:08 följande:

Kan det inte vara skengraviditet då? :/ 

Jag vet inte riktigt jag är ju ingen doktor tyvärr. Men man kan ha nån cysta, eller vad det nu är, läste jag innan jag fick mitt svar. Det är hcg som är högt när du är gravid tror jag. Morgon urin är bäst, och att läsa instruktioner ordentligt. : ) jag gjorde fem test alla visade likadant. Positivt. Testa gör om imorgon på morgon eller övermorgon. Ett positivt test är alltid positivt däremot kan det visa falskt negativt som jag förstått det.
  • Corneliass
    Alexiieee skrev 2018-05-28 23:23:51 följande:
    Jag vet inte riktigt jag är ju ingen doktor tyvärr. Men man kan ha nån cysta, eller vad det nu är, läste jag innan jag fick mitt svar. Det är hcg som är högt när du är gravid tror jag. Morgon urin är bäst, och att läsa instruktioner ordentligt. : ) jag gjorde fem test alla visade likadant. Positivt. Testa gör om imorgon på morgon eller övermorgon. Ett positivt test är alltid positivt däremot kan det visa falskt negativt som jag förstått det.
    Ja absolut, jag tänkte mest eftersom att hon är bim+17 och ingen mens att det kan vara skengraviditet. 
  • Alexiieee
    Corneliass skrev 2018-05-28 23:27:41 följande:

Ja absolut, jag tänkte mest eftersom att hon är bim+17 och ingen mens att det kan vara skengraviditet. 

Ja så kan det kanske va. I sånna lägen får man väl bara vänta och se : ) fastän frustrerande.
Svar på tråden Graviditetssymptom