Snälla, hjälp mig förstå vad som är fel med min rygg! Jag är desperat efter hjälp
Snälla ni som är vårdutbildade eller som känner igen symptomen, skriv vad det kan vara!
Jag har under ett halvårs tid haft stora problem med min ländrygg. Det är en konstant smärta och känsla av svaghet som strålar från ländryggen ner över höfterna och jag har ingen kraft alls i denna region. Jag kan knappt vända mig i sängen på natten, det gör vansinnigt ont, och jag har kraftiga smärtor när jag vaknar på morgonen. När jag har "kommit igång" efter en timme på benen känns det lite bättre, men fortfarande en märklig känsla av noll kraft och kontroll i rygg/höfter/fogarna. Nyser jag så blir det som ett ryggskottshugg och jag skriker spontant till av smärta.
Jag har gjort en skiktröntgen på ländryggen och korsbenet, den visar ingen inflammation, skada på skelettet eller artros. Men... till saken hör att jag just när jag fick min röntgentid testade en fulldoskur Diklofenak i 10 dagar för att se om det hjälpte. Jag tog en tablett Diklofenak med styrkan 50 mg tre ggr/dag och ryggen blev jättemycket bättre! Precis i denna vevan gjordes röntgen. Två veckor efter att jag avslutat Diklofenak-kuren kom allt tillbaka i ryggen, så det hjälpte bara tillfälligt.
SNÄLLA, finns det nån som vet vad detta kan vara? Jag går under av smärta, det känns som att ryggen gått av! Jag står inte ut, det sätter sig på mitt psyke och alla tänkbara katastroftankar avlöser varandra. Tusen, tusen tack om någon vill svara, och gärna tipsa om hur jag skall gå vidare.
Om det skulle vara någon form av kronisk inflammation, vad hjälper? Sjukgymnastik?