Får man stöta på sin kompis flick-/pojkvän?
Hur gör man när man blir kär i kompisens flick/pojkvän?
Får man eller får man inte?
Hur gör man när man blir kär i kompisens flick/pojkvän?
Får man eller får man inte?
Jag var ihop med en jätte fin kille, vi hade det väl lite si så där framåt slutet.
En av hans närmsta vänner började stöta på mig, och visst först kändes de ju jätte fel, men vad fan känslorna tog över!
Vi har idag 2 barn, hus och lever ett jätte bra liv ihop. Visst mitt ex och hans vän finns ju inte kvar i bilden, men tack vare honom hitta vi varandra och det kommer vi alltid vara tacksama över.
Det är en blurrig linje men JA.
För om känslorna finns så gör de ju det.
Jag var ihop med en jätte fin kille, vi hade det väl lite si så där framåt slutet.
En av hans närmsta vänner började stöta på mig, och visst först kändes de ju jätte fel, men vad fan känslorna tog över!
Vi har idag 2 barn, hus och lever ett jätte bra liv ihop. Visst mitt ex och hans vän finns ju inte kvar i bilden, men tack vare honom hitta vi varandra och det kommer vi alltid vara tacksama över.
Det är en blurrig linje men JA.
För om känslorna finns så gör de ju det.
Jag håller med, det är en jätte svår gräns.
En del av mig säger ett rungade NEJ så gör man inte.
Men sen förstår jag ju också att man inte kan styra känslor... iiii svårt!
hihi därför jag gjorde denna omröstningen, fick frågan av en tjejkompis vad jag tyckte och vi kom inte fram till något bra så tänkte, låt se vad fler säger!
Man stöter överhuvudtaget inte på personer man vet är upptagna. Om man är en person med moral, dvs.
Nej inte om det finns barn med i bilden.
Det är en milsvid skillnad mellan att "stöta på någon" och "bli kär" i någon.
Nej, du rår inte för dina känslor, men du har 100% ansvar för dina handlingar. Oavsett hur kär/förälskad du är i din kompis (eller någon annans) partner så ska du ge blanka fan i att agera på det.
Har man någon moral så gör man inte så..
Sedan finns det självklart ursäkter för de utan moral.
Nej inte om det finns barn med i bilden.
I vårt fall fanns inga barn med i bilden.
Utan jag fick ju alltså barn med mitt ex kompis
Det är en milsvid skillnad mellan att "stöta på någon" och "bli kär" i någon.
Nej, du rår inte för dina känslor, men du har 100% ansvar för dina handlingar. Oavsett hur kär/förälskad du är i din kompis (eller någon annans) partner så ska du ge blanka fan i att agera på det.
Är man en riktig vän gör man inte så, då bryr man sig om sin kompis välmående.
Är man en dålig vän kan med gott samvete göra det så att kompisen får reda på att man är en dålig vän.
Man kan inte rå för sina känslor men man respekterar att någon är i ett förhållande. Att någon är upptagen är en klar och tydlig signal på att denne är investerad i någon annan och inte intresserad av den typen av uppmärksamhet från andra än sin partner.
Det spelar egentligen inte någon roll att partnern råkar vara ens egna kompis.