• Anonym (Doris)

    Väljer man "student" eller "vuxen" under sommaren?

    Hej!
    Jag har funderat lite grann, jag är en student, men mina kurser är under vår och hösttermin, alltså har jag inga studier under sommaren utan då jobbar jag istället. 
    Jag åker buss och har hittills uppgett mig som student, men under sommaren, hur gör man då? Ska jag fortfarande åka som student?

  • Svar på tråden Väljer man "student" eller "vuxen" under sommaren?
  • Anonym (Qwerty)

    Det brukar väl vara så att man får åka som student så länge man har ett giltigt CSN-kort. Så har du det åker du som student. Annars vuxen, om inte ungdom finns som val (som jag vet SJ har tex)

  • Anonym (Doris)
    Anonym (Qwerty) skrev 2018-05-28 18:36:34 följande:
    Det brukar väl vara så att man får åka som student så länge man har ett giltigt CSN-kort. Så har du det åker du som student. Annars vuxen, om inte ungdom finns som val (som jag vet SJ har tex)
    Om man är en student som inte tar CSN då?
  • Sandraberg
    Anonym (Doris) skrev 2018-05-28 19:20:38 följande:

    Om man är en student som inte tar CSN då?


    Du tar väl emot bidragsdelem från CSN?2
  • Anonym (Qwerty)
    Anonym (Doris) skrev 2018-05-28 19:20:38 följande:

    Om man är en student som inte tar CSN då?


    Man behöver inte ta lån för att ha ett csnkort. Eller det kanske är mecenatkort det heter nu när jag tänker efter..
  • Fiona M

    Har du mecenat eller studentkort (som du väl behövt nu med för att nyttja rabatten) så gäller det till september.

  • Anonym (Doris)
    Sandraberg skrev 2018-05-28 19:35:05 följande:
    Du tar väl emot bidragsdelem från CSN?2
    Anonym (Qwerty) skrev 2018-05-28 19:45:21 följande:
    Man behöver inte ta lån för att ha ett csnkort. Eller det kanske är mecenatkort det heter nu när jag tänker efter..
    Fiona M skrev 2018-05-28 19:52:20 följande:
    Har du mecenat eller studentkort (som du väl behövt nu med för att nyttja rabatten) så gäller det till september.