• Äldre 29 May 13:40
    1572 visningar
    2 svar
    2
    1572

    Beslutsångest ang skolbyte!!! HJÄLP

    Hej, de e såhär att jag går andra året på gymnasiet och ska till 3an byta i skolan å de står mellan 2 skolor. Jag har tänkt på vilken skola jag ska byta till i över 1 månad och jag har ärligt aldrig haft såhär mycket beslutsångest innan.

    Anledningen till varför jag byter skola är att jag är utsatt för mobbning i min nuvarande klass och inte va några vänner, sen är även studenten något jag drömt om hur länge som helst och har insett att den blir värdelös utan klasskompisar.

    Skola 1. På första skolan har jag gått från dagis till 9an, jag ÄLSKAR denna skolan och dom har såå många och roliga traditioner i trean som jag drömt om å få uppleva ända sen jag började där. Deras student verkar vara den roligaste och skolan är bäst. Anledningen till varför jag vill byta tillbaka dit är för att skolan är den absolut bästa och det är så stor fokus på studenten och balen å allt osv. Nackdelen med denna skolan är att jag är rädd att inget gäng kommer riktigt ?ta in? mig och jag kommer vara lite av en outsider hela trean eftersom att dom redan gått med varandra i 2 år.

    Skola 2. Denna skolan e lite mer ?nördig? och kanske inte riktigt de folket jag normalt skulle trivas med. ( kan tillägga att skola 1 som jag gått på hela mitt liv lite e av en rikemansskola vilket jag inte skäms över att säga är vad jag trivs i eftersom att de är den ända ?typen? av skola jag gått i hela mitt liv) på denna skola så e studenten lite halvt tråkigt, de har ingen speciell bal, de har ingen studentfest å inga klasserna åker på nån klassresa.

    Anledningen till varför jag velar mellan skola 1 å 2 är att min bästa kompis går här och vi kommer isåfall hamna i samma klass men då blir det lix endast jag och hon som Drar igång och taggar upp klassen inför studenten eftersom att alla andra är ointresserade.

    Så antigen byter jag till skola 1 och hoppas på de bästa, antigen så får ja riskera att stå ensam på studenten eller så Har jag det absolut bästa året någonsin eller så väljer jag skola 2 och har en lame student men med min bästa kompis.

    Kan verkligen inte välja så hade uppskattat era åsikter.

    Sen behöver jag inga kommentarer om att jag är ytlig för jag vill bara ha min drömstudent och jag räknade aldrig med att bli utstött i min nuvarande klass.

  • Svar på tråden Beslutsångest ang skolbyte!!! HJÄLP
  • Äldre 29 May 13:57
    #1

    Du har inte skrivit något om kvalitén på skolorna (hur lärarna är och hur många elever det är som får ofullständiga betyg). Utan den informationen är det svårt att svara.

  • Äldre 29 May 16:03
    #2

    Hade valt skolan med min vän en bra vän kan göra den lamaste dag perfekt. Sen ska du nog dra ner lite på dina förväntningar så du inte blir jättebesviken på studenten, drömstudenten finns inte utan den blir vad man gör den till

Svar på tråden Beslutsångest ang skolbyte!!! HJÄLP